الگوریتم پاندا چیست

الگوریتم پاندا | الگوریتم پاندا چیست | الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا گوگل یکی از الگوریتم های امتیاز دهی گوگل است و ما در این مقاله قصد داریم شما را با الگوریتم پاندا گوگل آشنا کنیم و همچین نحوه عملکرد این الگوریتم را مورد بررسی قرار دهیم.

مقدمه ای بر الگوریتم پاندا چیست
تا قبل از سال 2011 موتور جستجوی گوگل با چالشی جدی مواجه شده بود.به طوری که خیلی از سایت هایی که محتوای بی ارزش تولید می کردند و یا اینکه از لینک های اسپم استفاده می کردند.به واسطه استفاده از یک سری روش های سئو کلاه سیاه ، در نتایج جستجوی گوگل رتبه های بالا را در اختیار داشتند.

تاریخ انتشار الگوریتم پاندا

این امر موجب نارضایتی کاربران شده بود!!!زیرا اکثر کاربران بعد از جستجوی کلمه یا عبارت مد نظر خود ، جواب درستی را دریافت نمی کردند.در عوض گوگل سایت هایی را به آن ها پیشنهاد می کرد که محتوای کم ارزش و ضعیفی را داشتند و حتی در برخی موارد محتوای آن ها هیچ ربطی به موضوع عبارت جستجو شده نداشت و فقط به واسطه ضعف گوگل در زمینه الگوریتم امتیاز دهی ، در رتبه های بالای گوگل جا خوش کرده بودند.

تاریخ انتشار الگوریتم پاندا:گوگل برای رفع این مشکل الگوریتم پاندا را در سال 2011 معرفی کرد.

وظیفه این الگوریتم شناسایی مطالب کپی شده و کم ارزش بود و همچنین گوگل به کمک این الگوریتم کیفیت محتوای صفحات مختلف را مورد برسی قرار داد و بر طبق آن رتبه بندی سایت ها را مشخص کرد.

مقدمه ای بر الگوریتم پاندا

این الگوریتم به طور رسمی در تاریخ 23 فوریه 2011 معرفی شد و گوگل یک روز بعد در تاریخ 24 فوریه بیانیه ای در رابطه با آن منتشر کرد و در این بیانیه اعلام کرد که از این به بعد سایت هایی که از محتواهای کم ارزش و کپی شده استفاده کنند ، تنزل رتبه پیدا می کنند.در عوض سایت هایی که در زمینه تولید محتوای مفید و مبنی بر تحقیق و مورد پسند کاربران فعالیت کنند ، توسط این الگوریتم رتبه های بالاتری را کسب خواهند کرد.

همچنین در ادامه این بیانیه اعلام کرد که 11.8 درصد از نتایج جستجو دستخوش تغییرات شایانی شده است.

الگوریتم پاندا گوگل در ایران و برای زبان فارسی هم از سال 2013 آغاز به کار کرد و سایت هایی را که از روش کلاه سیاه برای سئو سایت خود استفاده می کردند را کم کم از نتایج جستجو حذف کرد.تا قبل از معرفی این الگوریتم ، وب مسترها از روشی به نام “مزرعه محتوا” برای بالا بردن رتبه سایت خود استفاده می کردند.در این روش سایت ها به واسطه تولید محتوای زیاد و کم ارزش و استفاده از لینک های مخرب در این صفحه ها می توانستند رتبه های بالای نتایج جستجو را به راحتی از آن خود کنند.

چه سایت هایی شامل جریمه الگوریتم پاندا می شوند :
جریمه الگوریتم پاندا
بعد از شروع به کار الگوریتم پاندا ، خیلی از سایت ها در نتایج جستجوی گوگل افت رتبه پیدا کردند.بعد از انجام تحقیقات در این زمینه ، مشخص شد که سایت های جریمه شده حداقل دارای یکی از مشکلات زیر بوده اند :

محتوای کم ارزش یا بی ارزش داشته اند.
از برچسب ها بیش از حد معمول استفاده کرده بودند.
از تگ های نا مربوط به محتوا در صفحات سایت استفاده کرده بودند.
محتوای خود را از سایت های دیگر کپی برداری کرده بودند.
نکات نگارشی و املائی را در محتوای خود رعایت نکرده بودند.
در وب سایت خود تبلیغات زیاد و آزار دهنده داشتند.
به طور مکرر از کلمات و جملات تکراری استفاده کرده بودند.
در زمینه طراحی سایت ضعیف عمل کرده بودند و طراحی جذابی نداشتند.
چگونه از جریمه الگوریتم پاندا رهایی پیدا کنیم :......

ادامه مطلب در لینک زیر!!!

https://webdaran.com/whats-panda-algorithm/


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

[ ]