چگونه سایت رقبا را آنالیز کنیم؟

چرا باید سایت رقبا را آنالیز کنیم؟

عوامل زیادی در بهبود رتبه سایت شما در گوگل تاثیر دارند.از این عوامل می توان به نرخ Bounce Rate سایت ، میانگین زمان حضور کاربران در سایت ، میزان ترافیک ورودی به سایت ، میانگین تعداد صفحات دیده شده توسط کاربران و … اشاره کرد.مطمئنا پیشرفت در هر کدام از عوامل بالا می تواند رتبه سایت شما را افزایش دهد.

اما سوال اصلی اینجاست که چه میزان پیشرفت موجب بالا رفتن رتبه سایت شما در نتایج گوگل می شود؟

اینجاست که اهمیت آنالیز سایت رقبا مطرح می شود.

اگر می خواهید در صفحه اول گوگل باشید و یا به دنبال سه لینک اول هستید باید از وضعیت سایت های رقیب خود در صفحه اول اطلاع داشته باشید.اطلاع از وضعیت سایت های رقیب می تواند به شما نشان دهد که سایت شما در حال حاضر در چه وضعیتی قرار دارد و برای رسیدن به رتبه های بالاتر باید چه کارهایی را انجام دهید.برای این منظور باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

 

نرخ Bounce Rate

یکی از عواملی که تاثیر زیادی روی سئو سایت دارد نرخ Bounce Rate سایت است.بانس ریت جز عواملی محسوب می شود که بالا رفتن یا پایین آمدن آن ، روی رتبه تمام صفحات سایت شما تاثیر گذار است.البته میزان نرخ بانس ریت برای حوزه های کاری مختلف ، متفاوت است.این که میزان نرخ بانس ریت چقدر باید باشد بستگی به حوزه فعالیت سایت شما دارد.البته با توجه به تجربیات اکثر کارشناسان سئو در زمینه بهینه سازی سایت ، نرخ بانس ریت طبیعی برای سایت ها به میزان 50 الی 60 درصد می باشد.عوامل زیادی می توانند روی کاهش نرخ بانس ریت سایت تاثیر گذار باشند که به شما پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مقاله ” چگونه بانس ریت خود را کاهش دهیم؟ ” را مطالعه کنید.

برای مطالعه کامل این مقاله حتما روی لینک زیر کلیک کنید...

چگونه سایت رقبا را آنالیز کنیم؟


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

پلی استیشن 5 با قدرت 4 برابری نسبت به نسل قبل از راه می‌رسد

اینکه پلی استیشن 5 قوی‌تر از پلی استیشن 4 باشد یک واقعیت مورد انتظار است، اما افشای بنچمارک جدید این کنسول نشان می‌دهد که احتمالا نسل جدید چهار برابر از کنسول قبلی قدرتمندتر خواهد بود.

افشاگر مشهور توئیتر؛ APISAK یک نمره بنچمارک از پردازنده سفارشی AMD این کنسول که به نام Gonzalo شناخته می‌شود، منتشر کرده که با کسب نمره 20 هزار، 4 برابر نسبت به نسل قبل قدرتمندتر به نظر می‌رسد. البته این مقدار بهبود در مقایسه با نمره 5 هزار نسخه استاندارد یا غیر پرو پلی استیشن 4 به دست آمده است.

 

جزئیات و امتیاز دقیق کنسول جدید پلی استیشن مشخص نیست اما بر اساس خبر سایت Notebook Check، امتیاز منتشر شده از وبسایت 3DMark Fire Strike به دست آمده است. علاوه بر این معلوم نیست که آیا تست مذکور روی یک کنسول کامل انجام شده یا از یک کیت در حال توسعه استفاده شده است. با این حال از آنجایی که هنوز تاریخ معرفی پلی استیشن 5 مشخص نیست احتمالا بنچمارک مذکور از روی عملکرد یک نمونه اولیه به دست آمده و ممکن است با آنچه در کنسول نهایی می‌بینیم متفاوت باشد.

در ادامه وبسایت Notebook Check امتیاز بنچمارک پلی استیشن 5 را با کارت گرافیک GeForce RTX 2070 انویدیا که امتیازی برابر 22170 کسب کرده مقایسه کرد. با اینکه نمره دقیق کنسول سونی مشخص نیست و نمره کلی آن افشا شده اما همین که نسل بعد عملکردی در محدوده یکی از قدرتمندترین گرافیک‌های پی‌سی دارد نکته مهم و مثبتی برای آن به شمار می‌آید.

گفته شده که تاریخ معرفی پلی استیشن 5 بین سال‌های 2020 و 2021 خواهد بود و بر اساس پیش‌بینی‌هایی که انجام شده احتمالا شاهد آخرین نسل از کنسول‌های پلی استیشن باشیم. به گفته مدیر یوبی‌سافت ایو گیلمو، پس از اتمام دوره نسل بعد کنسول‌ها، صنعت بازی به سمت مدل‌های تمام استریمی حرکت خواهد کرد.

منبع : دیجیتال ترند


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

تبلیغات اینستاگرام به بخش اکسپلور هم می آیند

به استناد اخبار جدید، به نظر می رسد تبلیغات اینستاگرام در حال ورود به مرحله جدیدی هستند و قرار است در صفحه اکسپلور نیز نمایش داده شوند. تبلیغات اینستاگرام به بخش اکسپلور هم می آیند و در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

این تبلیغات در قالب عکس و ویدیو خواهند بود و اولین تبلیغ که در قالب IGTV است، امروز به صورت زنده منتشر خواهد شد. تیم اینستاگرام طی هفته های آینده شرکای خود را با هدف تبلیغ در صفحه اکسپلور انتخاب خواهد کرد و این ویژگی طی ماه های آینده برای همه فعال خواهد شد.

Susan Buckner Rose، مدیر بازاریابی کسب و کار و محصولات طی مصاحبه ای با The Verge گفت:

صفحه اکسپلور جایی است که افراد برای گشت و گذار بیشتر و اکتشاف از آن استفاده می کنند و همین نکته آن را به یکی از عرصه های مناسب تبلیغات تبدیل می کند.

 

او صفحه اکسپلور را جایی دانست که بیشترین پذیرش تبلیغات ممکن است در آن رخ دهد، زیرا افراد در آن به دنبال یافتن صفحات یا افراد جدیدی هستند که آن ها را دنبال نمی کنند. یکی دیگر از نکات درباره تبلیغات اینستاگرام در صفحه اکسپلور آن است که اعضای تیم تبلیغاتی، هنوز اعلام نکرده اند که چرا این تبلیغات قرار نیست در خود صفحه به طور مستقیم ظاهر شوند.

اگرچه افراد از صفحه اکسپلور برای یافتن صفحات جدید مطابق سلیقه خود استفاده می کنند، با این حال ممکن است علاقه چندانی به دیدن تبلیغات بیشتر نداشته باشند. اینستاگرام اکنون نیز در استوری ها و صفحه فید به تبلیغات می پردازد، بنابراین ایده وارد کردن تبلیغات به صفحه اکسپلور ممکن است با شکست مواجه شود.

منبع : ورج


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

۵ کلید طراحی تبلیغات آنلاین اثربخش که شما را شگفت‌زده می‌کند

بازاریابی اینترنتی در عصر حاضر بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. امروزه اکثر افراد حتی برای انجام دادن معمولی‌ترین کارهای خود از اینترنت استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر استفاده از اینترنت برای هر کاری که قابلیت انجام دادنش در آن وجود داشته باشد، در اولویت قرار می‌گیرد، بنابراین اگر کسب‌وکاری دارید، حتما باید آن را در اینترنت و فضای مجازی معرفی کنید.

اما بازاریابی اینترنتی به فعالیت‌هایی چون راه‌اندازی یک کمپین استاندارد و تبلیغ کردن در چند وبسایت بخصوص محدود نمی‌شود؛ در حقیقت روند و برنامه‌ریزی برای نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌های انجام گرفته در فضای مجازی و اینترنت بسیار پیچیده شده است؛ بخصوص که شاهد افزایش روزافزون تقاضا برای امکانات مورد استفاده در دستگاه‌های تلفن هوشمند هستیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد چگونگی حضور در فضای مجازی و اثربخشی تبلیغات آنلاین در اختیارتان قرار بدهیم.

برای آنکه بتوانید تأثیری کارآمد بر مشتریان کسب‌و‌کار خود داشته باشید، پیش از هر چیز دو مسئلهٔ اساسی وجود دارد که باید مد نظر قرار بدهید:

پیدا کردن درک درستی از این موضوع که چه نوع تبلیغاتی سبب روی آوردن افراد به کسب‌و‌کار شما می‌شود.
آگاه کردن افراد از محصولی که تولید می‌کنید یا خدمتی که ارائه می‌کنید.
برای آنکه کمپین به‌راه‌افتاده به‌وسیلهٔ شما امکان روی آوردن افراد به کسب‌و‌کارتان را فراهم کند، پنج قاعدهٔ مهم وجود دارد که باید مد نظر قرار بدهید. در ادامه توضیحاتی در این باره عنوان خواهد شد.

کلید اول: مشخص کردن هدف
تمامی صاحبان مشاغل از این مسئله آگاهند که برای معرفی کسب‌وکارشان به مشتریان بالقوه و کسب درآمد به بازاریابی نیاز دارند. اما بسیاری از آن‌ها زمانی که پای برنامه‌ریزی به میان می‌آید با مشکل رو‌به‌رو می‌شوند. یک کمپین تبلیغاتی کلی‌ که بدون توجه به استراتژی‌ها و اهداف کسب‌وکار برنامه‌ریزی شده باشد، معمولا نتیجهٔ مطلوبی را در پی نخواهد داشت. هدف‌گذاریِ درست، مسیر را برای شما مشخص می‌کند به‌طوری که بتوانید بهترین روش‌های تبلیغات آنلاین را برای کسب نتیجهٔ مورد نظرتان انتخاب کنید. به طور مثال : 

بامیلو: بازار اینترنتی بامیلو برای معرفی کمپین حراجمعه و برندینگ آن، از تبلیغات بنری  استفاده کرد تا بیشترین میزان آگاهی از برند (Brand Awareness) را به‌دست آورد.

کلید دوم: تعریف کردن برنامه‌ای مشخص برای فعالیت‌ها
شما باید برای استراتژی کلی کسب‌وکار خود برنامه‌ریزی مشخصی داشته باشید (و نیز برای هر کمپینی که قصد راه‌اندازی‌اش را دارید). اگر برنامه ریزی مشخص و مطلوبی داشته باشید  در ساخت خبرگذاری آنلاین خود به موفقیت خواهید رسید .پیام‌رسانی و زبان به‌کارگرفته شده در طول فعالیت‌ها باید کاملا یک‌دست باشد و هنگام راه‌اندازی کمپین، بازارهای محلی هم باید مد نظر قرار بگیرند؛ با در نظر داشتن این نکات می‌توان تأثیر به مراتب بهتری بر روی مخاطبان گذاشت.

برای درک بهتر موضوع مثالی از چگونگی تبلیغات رستوران زنجیره‌ای «Cheeseboy» عنوان خواهد شد؛ رستورانی که مسئولان آن درک بسیار خوبی از اهمیت تبلیغات محلی داشتند. آن‌ها برای جذب مشتریان به دومین مراسم سالگرد تأسیس‌شان اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی اینترنتی در شش شعبهٔ خود در نیوانگلند کردند و با استفاده از ارسال تبلیغات بر اساس کد پستی افراد ساکن در محل هر شعبه، مشتری‌ها را از نزدیک‌ترین محل برگزاری مراسم‌شان آگاه کردند.

درآمد چیزبوی از تمامی مشتریانی که در مراسم حضور پیدا کردند در مقایسه با هزینه‌ای که صرف تبلیغات شد، بیشتر بود. همچنین آن‌ها در این مراسم نمونه‌ای مجانی از یکی از محصولات خود را برای مشتریان در نظر گرفتند؛ با این کار توانستند علاوه بر کمک به شناخته شدن بیشتر برندشان، وفاداری مشتریان خود را هم افزایش بدهند.

کلید سوم: ایجاد کردن فراخوان‌ برای اقدام کارآمد
برای آنکه بهترین نتیجهٔ ممکن از فعالیت‌های بازاریابی اینترنتی حاصل شود، تبلیغاتی که در نظر می‌گیرد باید فراخوان برای اقدام یا CTA مشخصی داشته باشند. برای آن که فراخوانی کارآمد برای اقدام داشته باشید، پیش از هر چیز باید چهار ویژگی زیر را در آن لحاظ کنید:

از لحاظ دیداری جالب باشد: طراحی فراخوان باید به‌گونه‌ای باشد که توجه کاربر را به خود جلب کند و او را متقاعد به کلیک کردن بر روی آن کند. اغلب سایت های مهم داخلی مثل بانک ملت این اصل را به خوبی رعایت می کنند .
مختصر باشد: تا حد امکان مستقیما و بدون حاشیه مطلب مدنظر را عنوان کنید؛ ترجیحا بهتر است طول جملهٔ فراخوان بیشتر از پنج کلمه نباشد.
اقدام محور باشد: توقعی برای کاربر در نظر بگیرد و مشخص کنید با کلیک کردن بر روی فراخوان چه چیزی را به انجام خواهد رساند.
متمرکز بر ارزش باشد: حتما باید مشخص شود که کاربران با کلیک بر روی فراخوان شما به چه چیزی دست خواهند یافت. برای نمونه «اینجا کلیک کنید» هیچ اطلاعات بخصوصی در اختیار کاربر نمی‌گذارد، حال آنکه جمله‌ای شبیه به «کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید» هم در کاربر توقع ایجاد می‌کند و هم متمرکز بر ارزش است.
نکتهٔ دیگر اینکه حتما فراخوان‌ها برای اقدام را در هماهنگی با برند خود نگه دارید. به این مهم توجه داشته باشید که تبلیغات آنلاین مناسب تاثیر مستقیم در سئو سایت شما دارد و اگر در این زمینه موفق نبوید نگاهی به تعرفه سئو سایت داشته باشید . برای نمونه فراخوان‌های ساده و معمولی برای برندهای هیجان‌انگیزی که بیشتر مخاطبان‌شان قشر جوان هستند، چندان کارآمد نخواهد بود و بهتر است از فراخوان‌های زرق‌و‌برق‌دار و جالب‌توجه استفاده کنند، حال آنکه برای شرکت‌های بزرگ فناوری، همان فراخوان‌های دستهٔ اول مناسب‌تر خواهد بود.

کلید چهارم: توجه به اهمیت دستگاه‌های تلفن هوشمند
با در نظر گرفتن این مسئله که در حال حاضر تعداد دستگاه‌های تلفن هوشمند در جهان، از جمعیت مردم کرهٔ زمین بیشتر شده است، تصور این که در برنامه‌ریزی مربوط به بازاریابی اینترنتی جایی برای موبایل کنار نگذاریم، عملا غیرممکن است. بنا به اطلاعات منتشر شده توسط «اسمال بیز کلاب»، در یک نظرسنجی، ۵۱% مشتریان گفته بودند که ترجیح می‌دهند از وبسایت‌هایی خرید کنند که برای استفاده در موبایل بهینه شده‌اند. همچنین نود درصد از جست‌وجوهای انجام گرفته به‌وسیلهٔ موبایل نهایتا تا یک روز بعد به اقدام عملی ختم می‌شد. بنا به همین اطلاعات، کالابرگ‌/کوپن‌های اختصاص یافته برای موبایل هم تا ده برابر بیشتر از کالابرگ‌های قدیمی به‌کار گرفته شدند.

تبلیغات در موبایل فرایند خرید را برای مشتریان ساده‌تر می‌کند، بخصوص اگر تبلیغات متمرکز بر نمایش موبایل یا نزدیک‌ترین محل فروش به مشتری‌ها باشد و به این مراکز دسترسی داشته باشند. این موضوع اغلب در بیشتر سایت های داخلی رعایت می شود و از مهم ترین نمونه ها می توان به سافت 98 اشاره نمود. در پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت، می‌توانید کمپین‌هایی را محدود به نواحی جغرافیای مشخص و فقط مختص کاربران گوشی‌های موبایل، یا کاربران موبایل و دسکتاپ همزمان ایجاد کنید تا این فرصت بزرگ را از دست ندهید و اثربخشی تبلیغات آنلاین خود را افزایش دهید.

کلید پنجم: توجه به مخاطبان

به‌خاطر داشته باشید که نباید تماما بر برند و فعالیت‌های خودتان متمرکز باشید. علت اینکه برخی کسب‌و‌کارها در مسیر طراحی تبلیغات آنلاین کارآمد به مشکل برمی‌خورند این است که به‌جای مطلع کردن افراد از این مسئله که چگونه قادر به کمک کردن به آن‌ها خواهند بود، به توضیح دادن دربارهٔ محصولات یا خدمات شرکت خود به مشتریان بالقوه اکتفا می‌کنند.

به‌جای به‌کارگیری این رویکرد بهتر است پیام‌رسانی خود را معطوف به کاربران و چند و چون مشکلاتی کنید که برای آن‌ها حل می‌کنید. بد نیست نگاهی به تجربیات سایت طرفداری داشته باشیم ،بهتر است از چند فراخوان برای اقدام متفاوت برای بهتر کردن تجربهٔ کاربران خود استفاده کنید و فعالیت‌های بازاریابی خود را در جاهایی انجام دهید که کاربران برای خرید در آن‌ها حضور دارند.

در پایان باید عنوان کرد که کسب‌وکارهای کوچک برای انجام تبلیغات باید تمامی عناصر کلیدی بازاریابی را در نظر داشته باشند تا بتوانند کمپین‌های مرتبط با فعالیت و تأمل‌برانگیزی راه بیندازند که بر گروهی مشخص از افراد تأثیرگذار باشد. البته با ابزارهایی که در عصر حاضر در اختیار صاحبان مشاغل قرار گرفته است، کسب‌وکارهای کوچک برای شناخت مخاطبان خود و استفاده از این اطلاعات به‌منظور بهینه‌سازی فعالیت‌های تبلیغاتی و دست‌یابی به حداکثر میزان تبدیل، هیچ‌گاه کاری تا این حد آسان پیش رو نداشته‌اند.


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

رویداد چهارده روز تابستان بازی فورتنایت از امشب آغاز می‌شود

بالاخره تابستان اینجاست و فورتنایت آن را با رویدادی که دو هفته‌ای طول خواهد کشید آن را جشن می‌گیرد. چهارده روز تابستان امشب بر روی کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، نینتندو سوییچ و پلتفرم پی سی منتشر خواهد شد و قرار است کلی محتوای جدید در اختیار بازیکنان قرار دهد که در هر سه حالت بازی در دسترس است.

 

در بخش محبوب بتل رویال بار دیگر بازیکنان می‌توانند اسلحه قدیمی از این بازی را برای مدت 14 روز برگردانند و از آن در این محدود بازی کنند. اپیک از بفیه حالت‌های جدید رونمایی نکرده است اما خلاصه‌ای از آن‌ها را در وبسایت خود در اختیار طرفداران قرار داده است که شامل کراس اوور جان ویک و حالت‌های جدید همچون Splashdown Squads که در آن بازیکنان باید به وسیله بالن‌های آب یکدیگر را نابود کنند.

بخش نجات دنیا هر روز ماجراجویی‌های جدید برای انجام دادن خواهد بود که انجام دادن آن‌ها به شما در پایان رویداد اسلحه انفجاری جدیدی خواهد داد. همچنان به پایان فصل 9 چند هفته‌ای باقی مانده و شما همچنان زمان برای به پایان رساندن آن‌ها تا قبل از آغاز فصل 10 خواهید داشت.

منبع : گیم اسپورت


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

ممکن است مجبور شوید تا گرافیک‌تان را برای تجربه‌ی فورتنایت ارتقا دهید

بازی «فورتنایت» Fortnite همواره روی اکس‌باکس، پلی‌استیشن ۴، نینتندو سوییچ و حتی آیفون به آسانی اجرا شده است. با این حال نسخه‌ی رایانه‌های شخصی Fortnite همیشه از دیگر پلتفرم‌ها بهتر بوده و حال اپیک گیمز قصد دارد تا حداقل مشخصات لازم برای اجرای این بازی را بالاتر ببرد.

در پستی در سایت رسمی‌شان، اپیک گیمز گفت که در حال تغییر گرافیک‌هایی هستند که بازی فورتنایت پشتیبانی می‌کند. آن‌ها نوشته‌اند:

این موضوع از فصل دهم شروع می‌شود و گرافیک‌ رایانه‌های شخصی باید حداقل از DirectX 11 پشتیبانی کنند. با این که پشتیبانی از DirectX 11 همواره در مشخصات موردنیاز سیستم فورتنایت بوده، از بازیکنانی که از سیستم‌های ضعیف‌تر برای بازی استفاده می‌کردند نیز پشتیبانی می‌کردیم تا بتوانند به تجربه‌ی بازی بپردازند. گرچه زمانی که فصل دهم بازی شروع شود، فورتنایت دیگر از کارت‌ گرافیک‌های قدیمی پشتیبانی نخواهد کرد و این به ما اجازه می‌دهد تا تمرکز را روی توسعه و آزمایش‌های مختلف برای بهینه کردن بازی برای دیگران قرار دهیم.

 

 

اکثر بازیکنان رایانه‌های شخصی از کارت گرافیک‌های متوسط و خوب برخوردارند که از DirectX 11 پشتیبانی می‌کند و این موضوع عده‌ی کمی را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حال کسانی که احساس می‌کنند سیستم‌شان برای تجربه‌ی این بازی مناسب نیست می‌توانند از نسخه‌ی موبایلی این بازی لذت ببرند.

منبع : گیم رادار


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

الگوریتم فلوریدا 2 ( Florida 2 ) چیست؟

گوگل اخیرا به روز رسانی جدیدی را برای الگوریتم اصلی موتور جستجو ، که در مارس 2019 اجرا شد ، تایید کرد.

از زمان به روز رسانی ، نام آن را فلوریدا 2 نام گذاری کرده اند و برخی از متخصصان SEO همواره آن را بزرگ ترین به روز رسانی گوگل در طی سال های اخیر می دانند.

چرا نام این الگوریتم فلوریدا 2 است؟


اول از همه ، نام به روز رسانی قطعا موجب سردرگمی شده است.

برخی از سئو کاران بر این باور بودند که ممکن است مربوط به ، به روز رسانی الگوریتم فلوریدا باشد که در نوامبر 2003 مطرح شده بود.

اما در واقع این دو اصلا مربوط به هم نیستند !

نام فلوریدا 2 توسط Brett Tabke صاحب وب سایت WebmasterWorld و بنیان گذار و مدیر عامل کنفرانس Pubcon تهیه شده است.

در به روز رسانی سال 2003 ، فلوریدا نام خود را به دست آورد ، زیرا Tabke در حال برگزاری یک کنفرانس Pubcon در فلوریدا ایالات متحده آمریکا بود.

و به روز رسانی ماه مارس 2019 هم این بار تنها یک هفته پس از کنفرانس Pubcon در فلوریدا برگزار شد.

به دلیل همین تشابه مکانی نام فلوریدا 2 برگزیده شد.

به همین سادگی 🙂

پس بار دیگر باید ذکر شود که بین این دو الگوریتم ، هیچ گونه شباهت دیگری وجود ندارد.

موتورهای جستجوگر گوگل به طور مداوم در حال تکامل هستند و نحوه به روز رسانی گوگل از طریق الگوریتم های رتبه بندی موتور های جستجوگر که در سال 2003 (بیش از 15 سال پیش) انجام می شد ، به طور طبیعی با استراتژی های به روز رسانی اخیر گوگل متفاوت است.

به روز رسانی بزرگ هسته ایی چیست؟.......

برای مطالعه ادامه این مطلب حتما روی لینک زیر کلیک کنید....

الگوریتم فلوریدا 2 ( Florida 2 ) چیست؟


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

ایکس باکس بعدی شاید همان چیزی باشد که انتظارش را دارید

در کفنرانس E3 2019 مایکروسافت، این کمپانی اطلاعات تازه‌ای از کنسول بعدی خود که در حال حاضر با نام «ایکس باکس اسکارلت» شناخته می‌شود منتشر کرد. با توجه به این که فیل اسپنسر مدیر برند ایکس باکس از اعمال تغییرات مهم در این کنسول سخن گفته، سوال اینجاست که اسکارلت چه شکلی خواهد داشت و باید منتظر حضور چه ویژگی‌هایی در آن باشیم.

در حال حاضر می‌دانیم که شکل ظاهری این کنسول هنوز به طور کامل نهایی نشده و اسپنسر هم این موضوع را تایید می‌کند: «زمانی دیگر ما نشان خواهیم داد که این محصول چه شکلی است. به نظر من شکل آن جالب خواهد بود و با یک محصول جدید و جالب طرف هستیم.»

با توجه به کلمه «جدید» می‌توان انتظار داشت که ایکس باکس بعدی چهره بهتری نسبت به ایکس باکس وان داشته باشد. مدل اولیه‌ی کنسول فعلی مایکروسافت بیشتر شبیه به دستگاه‌های پخش ویدیو دهه هشتاد بود و مدل S هم جدا از کم‌کردن اندازه کنسول، تغییر مهمی در ظاهر آن به‌وجود نیاورد. حال و بعد از این که حتی کنسول سونی هم چهره چندان خاصی نسبت به پلی استیشن 3 با ابهت نداشت، به نظر با یک محصول هیجان انگیزتر از قبل طرف باشیم.

 

مدل ضعیف یا قوی‌تری در کار نیست

از آن‌جایی که هم مایکروسافت و هم سونی یک مدل قوی‌تر از کنسول‌های خود را عرضه کردند و خریداران هم واکنش مثبتی نسبت به این اتفاق نشان دادند، چندان عجیب نیست که مایکروسافت برنامه‌ای برای عرضه یک مدل قوی‌ یا ضعیف‌تر از ایکس باکس اسکارلت داشته باشد. طی ماه‌های اخیر هم شایعات مختلفی در همین راستا منتشر شد و حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت به دلایل مختلفی قید پیاده‌سازی آن را زده است.

منبع : ورج


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

طراحی فلت و طراحی متریال، چه تفاوت هایی بین این دو نوع طراحی وجود دارد؟

اگر با مفاهیم طراحی سایت آشنا باشید، مطمئنا در تمایز بین طراحی متریال و طراحی فلت دچار چالش خواهید شد. طراحی متریال، زبانی جدید در طراحی سایت است که گوگل در یکی از کنفرانس های خبری خود آن را معرفی کرده است.

در روش طراحی سایت فلت تا حد امکان از سایه ها و گرادیان رنگی استفاده نشده و اجزای اصلی صفحه سایت با استفاده از رنگ های یک دست و درخشان در کنار فونت های خوانا به نمایش گذاشته می شوند.
اما به راستی چه تفاوت هایی بین این دو شیوه طراحی وجود د ارد؟ کدام یک بر دیگری ارجحیت دارد؟ در حقیقت، یکی از نگرانی های طراحان مبتدی، تشخیص به موقع تفاوت های میان این دو نوع سبک از طراحی می باشد. در این مقاله قصد داریم به برخی از تفاوت های عمده بین طراحی متریال و طراحی فلت بپردازیم.

اسکوئومورفیسم در طراحی سایت به چه معناست؟
اسکوئومورفیسم ، در طراحی به معنای میزان تقلید طرح از جهان فیزیکی است. دراین رویکرد معمولا، ابزارهای آنلاین ساخته شده در صورتی ایده آل هستند که برای ابراز خود تداعی گر یک ابزار فیزیکی باشند! اسکومورفیسم درست نقطه مقابل طراحی فلت است. در اسکومورفیسم تلاش می شود فضای سه بعدی پیرامون را برای کاربر در تجربه ای مجازی بازسازی کرد.
موضوع اصلی با این نوع از طراحی ها این است که اغلب زیاد از حد هستند تا آنجا که المان های طراحی دیگر جالب و مفید نیستند و در عین حال عملکرد سایت یا اپلیکیشن را مسدود میکنند.
کلید اصلی اجتناب از ناکامی، بدون توجه به استایل طراحی که شما برگزیده اید، رعایت اصول طراحی سایت است. با رعایت اصول طراحی بدون شک شما نیز می توانید به جایگاه سایت هایی همچون آپارات دست یابید. اگر شما در آغاز انتخاب کنید که چه نوع طراحی را میخواهید پیاده سازی کنید، محصول نهایی عذاب آور خواهد بود. درعوض، در آغاز به هدف نهایی سایت فکر کنید و اینکه کاربران چگونه به اهدافشان خواهند رسید. اگر اینکار را انجام ندهید، هیچ استایلی نمیتواند پروژه شما را نجات دهد.

طراحی فلت (تخت) در طراحی سایت
طراحی فلت، در بسیاری از جهات، طراحی ساده به اصول اولیه است طراحی فلت نوعی طراحی سایت است، خالی از هر گونه المان سه بعدی. این طراحی هرگونه سلیقه‌ی سبکی‌ را که سعی کند تصور معادلی از دنیای واقعی بدهد را حذف می‌کند مانند سایه های عمیق، شیب و بافت. طراحی سایت فلت صرفا بر فعل و انفعال آیکون ها، تایپوگرافی، و رنگ متمرکز شده است. به طور مثال طراحی گذشته سایت ایسنا به این حالت بود . طراحی سایت فلت بصورت منحصر به فردی برای نخستین بار اینترنت و نیازهای کاربران آن را با دکمه ها و طرح های رنگی ساده در راستای کارآمدی و درک و شناسایی سریع عناصر و آیکون های نرم افزار ارائه نمود. یکی از اولین سبک های منسجم ساخته شده با هدف و برای رسانه های دیجیتال است.

ویژگی و هدف اصلی در استفاده از سبک طراحی فلت ، پیاده سازی و رعایت دقیق اصول کاربردپذیری ، دسترسی پذیری و معماری محتوا و اطلاعات به شکلی کاملا بهینه و پایدار است . اگر به دنبال کمک برای طراحی سایت به صورت فلت هستید لینک https://webdaran.com/ را دنبال کنید . اینکه در این سبک طراحی ما از فضاهای باز و المان های نسبتا بزرگ استفاده میکنیم بدین دلیل هست که آن چیزی را در اختیار مخاطب قرار دهیم که دقیقا به آن نیاز خواهد داشت و با صرف نظر از زرق و برق های گرافیکی آنچنانی که در سال های گذشته و چه بسا حال حاضر هم استفاده میشود دور شویم و به یک نکته جامع برسیم که اولین و تنها چیزی که از سایر موارد در طراحی صفحات وب و اپلیکیشن ها اهمیت دارد محتوا بر اساس نیاز مخاطب می باشد. در ادامه برخی از مزایا و معایب طراحی فلت را با شما به اشتراک می گذاریم:

مزایا طراحی فلت در طراحی سایت
1-اصول طراحی المان های فلت به راحتی به صورت قالب های واکنشگرا سازماندهی می شوند
2-طرح ساده می شود ، عناصر غیر ضروری گرافیکی و متحرک حذف شده و نتیجه آن کاهش زمان بارگذاری است.
3-حذف تمام گزینه های طراحی غیر ضروری ، موجب تسهیل طراحی سایت و سریع تر شدن روند پروژه است . همچنین این امر باعث کاهش سرعت لود سایت می شود که برای سایت های سنگین مثل دیجی کالا بسیار مهم است .
4-فقدان عناصر اسکوئومورفیک می تواند خواندن و درک مطالب سایت را ساده تر نماید و آن را سرعت بخشد.
5-همچنین تمام گزینه های طراحی غیر ضروری را حذف می کند و باعث تسهیل طراحی سریع سایت می شود.
6-طراحی های فلت، بی نهایت قابل انطباق بوده و به راحتی می توان آن ها را تبدیل به ریسپانسیو کرد.

معایب طراحی فلت در طراحی سایت
1-طراحی فلت شما را محدود به اشکال و آیکن های ساده و رنگ ها می نماید.
2-اگر بیش از حد از آن بهره گرفته شود هویت سایت نیز به زبان ساده یک دست و یکنواخت و تکراری می شود.
3-برخی از سایت ها یا برنامه ها نیاز به راهنمایی بصری و گرافیکی پیچیده ای دارند تا کاربر را از طریق فرآیند هدایت کند، که یکی از نقاط مهم شکست طراحی فلت به حساب می آید. یکی از شکایات رایج این است که عدم سایه افتادن و لبه های بلند می تواند دشوار باشد که دکمه های قابل کلیک را جدا از گرافیک برداری های استاتیک قرار دهید.
4-هرج و مرج موجود در طراحی فلت می تواند برای ایجاد یک وب سایت یا اپ موبایل اصلی و اورجینال سخت و مشکل ساز باشد.

طراحی متریال در طراحی سایت

اگر بخواهیم در یک جمله بگوییم متریال دیزاین چیست، می‌توانیم بگویم متریال دیزاین نسخه مکتوب، مستند و علمی طراحی فلت هست. این طراحی توسط گوگل به وجود آمده. همه اصول طراحی‌ آن، بند به بند توسط گوگل طراحی شده و همه‌ی تغییرات مفهومی‌ توسط گوگل هدایت و کنترل شده است.  این کنترل شدن ها باعث تایید شدن از جانب گوکل و در نتیجه موفقیت سایت هایی همچون طرفداری میشود .منتقدان طراحی فلت استدلال می کنند که بیش از حد برای از بین بردن تمام زوایای اسکوئومورفیسم تلاش میکند.
طراحی فلت بنظر آنها بیش از حد رادیکالی است. طراحی متریال وارد شد تا محور Z را به وب بازگرداند. مجموعه ای از استانداردهای طراحی توسط Google در یک سند گنجانده شده است چاشنی اسکوئومورفیسم کمی به طراحی فلت افزوده شود، ولو با شناور ساختن چند طرح فلت در یک قاب.

مزایای طراحی متریال در طراحی سایت
1-آرایش 3 بعدی آن ایجاد تعامل با کاربر را ساده تر می کند. به عنوان مثال از سایه ها برای نشان دادن ترتیب لایه ها استفاده می شود.
2-بر خلاف طراحی فلت ، طراحی متریال دارای مجموعه ای از دستورالعمل های دقیق و خاص هستند.
3-اگر در زمینه طراحی سایت فروشگاهی و توسعه و طراحی برنامه موبایل هستید ، طراحی متریال می تواند یک طراحی یکپارجه و ریسپانسیو برای تمام دستگاه ها ارائه دهدو یک راهکار مناسب برای توسعه برند شماست
4-این نوع طراحی مناسب برای اصول انیمیشین سازی است و باید به صورت دستی اجرا گردد.

معایب طراحی متریال در طراحی سایت
1-جدا از این که طراحی متریال را دوست دارید یا نه ، این روند طراحی به دست و پای گوگل گره خورده است و این خوب نیست. هویت منحصر بفرد و یکتا را از روح سایت می گیرد.
2-طراحی متریال باعث پایبندی توسعه دهندگان به مواد و مفاد دستور العمل ها و کاهش خلاقیت فردی در پروژه می شود.

نتیجه گیری
در واقع نمی توان گفت طراحی متریال الویت بیشتری نسبت به طراحی فلت دارد. هر دو بسیار مینیمال و زیبا هستند. ممکن است با خودتان فکر کنید که طراحی فلت کاربرد بیشتری در طراحی وب سایت دارد اما اصلا اینچنین نیست. در مورد طراحی انیمیشن ها به طراحی متریال نیاز دارید. تنها چیزی که باید به آن فکر کنید، نمایی کاربر پسند در وب سایت و ادغام این دو نوع سبک و یا به عبارتی بهتر، زبان طراحی است.
بسیاری از طراحان مجرب ، طراحی با استفاده از سبک طراحی فلت را ترجیح می دهند. و این سایت ها نیز به موفقیت رسیده اند سایت نمناک یکی از نمونه های کاربردی در این زمینه است . بارگیری با استفاده از این سبک طراحی، بسیار سریع تر صورت می گیرد زیرا در نمای انیمیشن برای این که تصاویربرجسته تر شوندف قطعا زمان بارگیری تصویر و فیلم نیز افزایش خواهد یافت. اگر علاقه ای به طراحی انیمیشن های گرافیکی ندارید، توصیه می کنیم سراغ طراحی فلت بروید. ولی چنانچه به فکر راه اندازی یک وب سایت فانتزی باشید، طراحی متریال بهترین ایده می باشد.


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

آزمایش موفقیت‌آمیز لیزر توسط نیروی هوایی آمریکا

این سیستم، نمایشگر لیزری پرانرژی خودنگهدار است که از زمین روی هواپیماهای جنگی نصب می‌شود و برای پرتاب یا شلیک چندین موشک به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

نیروی هوایی ارتش ایالات متحده اعلام کرد که به تازگی آزمایش جدیدی را با موفقیت پشت سر گذاشته است. این آزمایش در زمینه لیزر و فناوری مربوط به آن انجام شده است.
این تیم لیزری برای پرتاب چند موشک در هنگام پرواز هواپیما کاربرد دارد و سیستم مورد بحث روی هواپیما سوار می‌شود و برای حفاظت از دستگاه در برابر حملات مورد استفاده قرار می‌گیرد. گفتنی است که آغاز به کار پروژه این لیزر، سال 2016 بود.

آزمایشگاه پژوهشی نیروی هوایی آمریکا این آزمایش را در قالب یک عملیات در نیومکزیکو انجام داد.
شایان ذکر است که این آزمایش به تازگی انجام نشده است و تاریخ انجام آن در ماه آوریل ثبت شده است. نامی که برای این سیستم انتخاب شده "SHiELD" است.

"SHiELD" به معنای نمایشگر لیزری پرانرژی خودنگهدار است که از زمین روی هواپیماهای جنگی نصب می‌شود و برای پرتاب یا شلیک چندین موشک به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع : ورج


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ]