قهرمان جدید بازی Dota 2 با نام Void Spirit رونمایی شد

کمپانی ولو در فاصله‌ی یک روز مانده تا پایان مرحله اصلی مسابقات The International 9 از قهرمان تازه دیگری برای بازی Dota 2 رونمایی کرد که Void Spirit نام دارد.

کمپانی ولو روز گذشته با پخش یک تریلر زیبا از قهرمان تازه‌ای با نام اسنپ‌ فایر برای بازی Dota 2 رونمایی کرد که در پاییز سال جاری در دسترس بازیکنان قرار می‌گیرد. طرفداران از مدت‌ها پیش به اینکه «آیا در آینده نزدیک شاهد راه‌یابی قهرمان Spirit دیگری به بازی خواهند بود» فکر می‌کردند و حال مطابق تازه‌ترین اخبار بازی، کمپانی Valve به این سوال در طول برگزاری دیدارهای روز پنجم مرحله اصلی مسابقات The International 9 پاسخ داده و با انتشار یک تریلر کوتاه قهرمان دیگری را با نام Void Spirit معرفی کرده است. درحال‌حاضر سه هیروی اسپیرت با نام‌های Ember Spirit ،Storm Spirit و Earth Spirit در بازی وجود دارد که با در دسترس قرار گرفتن Void Spirit، تعداد آن‌ها بیش از پیش افزایش می‌یابد.

 

در ویدیو معرفی Void Spirit که اطلاعات زیادی را در اختیارمان قرار نداد، شاهد ایجاد یک دروازه توسط این قهرمان و سفر او به سالن مرسدس بنز آرنا بودیم. با اینکه کمپانی ولو ویدیو گیم پلی Void Spirit را در معرض نمایش قرار نداده است، اما به نظر می‌رسد که این هیرو یک سلاح برای مبارزات نزدیک و جادوهای قدرتمندی برای از بین بردن دشمنان در اختیار دارد. این قهرمان در آینده از طریق به‌روزرسانی The Outlanders (بیگانگان) به بازی اضافه خواهد شد.

مرحله اصلی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ از بیست‌ونهم مرداد آغاز شد و پس از شش روز رقابت مهیج و نفس‌گیر تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی نهایتا در تاریخ سوم شهریور به پایان می‌رسد. پس از پایان روز پنجم مرحله اصلی مسابقات، تعداد تیم‌ها به سه تیم تقلیل یافت و در آخرین روز مسابقات شاهد دیدار فینال براکت پایینی و دیدار فینال بزرگ خواهیم بود. اولین دیدار روز ششم و پایانی مرحله اصلی مسابقات راس ساعت ۶:۳۰ دقیقه فردا برگزار می‌شود و برنده این دیدار در فینال به مصاف تیم OG خواهد رفت.

منبع : joindota


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

بنیانگذار هوآمی خبر از توسعه شیائومی می بند 5 داد

مدیرعامل هوآمی، از شرکت‌های زیر مجموعه شیائومی اعلام کرد که شیائومی می بند ۵ در حال توسعه است و سال آینده به بازار عرضه می‌شود.

خردادماه امسال، شیائومی می بند ۴ با نمایشگر رنگی، دستیار صوتی و توان بیشتر معرفی شد. براساس اعلام وانگ هوانگ، بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و مدیر ارشد اجرایی شرکت هوآمی(Huami) از زیرمجموعه‌های شیائومی، می بند ۵ در مرحله‌ی توسعه قرار دارد.

وانگ هوانگ در تماس تلفنی با Wareable اعلام کرد: «در حال توسعه‌ی شیائومی می بند ۵ هستیم.» وی در ادامه‌ی صحبت خود افزود:

زمان دقیق معرفی و عرضه‌ی شیائومی می بند ۵ هنوز مشخص نشده است. اما توسعه‌ی می بند ۵ را با همکاری شیائومی آغاز کرده‌ایم. درنتیجه طولی نخواهد کشید که شاهد معرفی می بند جدید به بازار خواهیم بود. با وجودی که شیائومی می بند ۴ به‌تازگی معرفی شده است، اما قصد داریم احتمالا برای سال بعد شیائومی می بند ۵ را معرفی کنیم.

 

باتوجه به گفته‌های وانگ هوانگ، زمان دقیق معرفی و عرضه‌ی می بند ۵ هنوز به‌صورت قطعی مشخص نشده ولی به‌نظر می‌رسد باید اوایل سال ۲۰۲۰ منتظر رونمایی آن باشیم. حداقل می‌توانیم امیدوار باشیم چینی‌ها می بند جدید را درحدود ماه ژوئیه (خردادماه) و تقریبا یک سال پس از معرفی می بند ۴ به بازار معرفی کنند.

اطلاعات خاصی در مورد مشخصات می بند ۵ منتشر نشده است و باید منتظر بمانیم تا اخبار بیشتری در مورد آن به‌اشتراک گذاشته شود. می بند ۴ فاقد GPS است؛ بنابراین اگر مدل بعدی بتواند با بهره‌مندی از GPS‌ و البته قیمت پایین به بازار عرضه شود، شیائومی به فروش خوبی دست خواهد یافت.

منبع : techradar


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

مهم ترین قواعد طراحی وب سایت را بدانید

مهم ترین قواعد طراحی وب سایت را بدانید در طراحی وب سایت که اکنون یکی از شغل های محبوب و پرطرفدار نیز شده است،باید همیشه قواعد اصولی آن را رعایت نمود. طراحی وب سایت بر اصول خاصی استوار است. اصولی که بر اثر سال ها طراحی سایت و با بررسی عوامل مختلف موثر بر دید مخاطبین استوار شده است. این اصول به عنوان یک راهنمای جامع و کامل به طراحان وب کمک می کند تا بتوانند تاثیرات روان شناختی را تا آن جا که ممکن است بر روی مخاطبین کنترل نمایند.

برای دست ‌یابی به چنین هدفی، طراح باید عناصر طراحی وب و چگونگی استفاده از آن ‌ها را برای تأثیر بر حال و هوای کاربر بداند. با استفاده از چنین دانشی، طراح قادر است تجربه ‌ی بازدید کننده در حال گشت‌ وگذار از وب ‌سایت را درک نماید.در این مطلب قصد داریم به ۴ اصل مهم در طراحی سایت بپردازیم تا به شما کمک نماید سایتی جذاب و پر مخاطب طراحی نمایید.

محتوا

یکی از مهمترین مواردی که در طراحی وب سایت باید به آن توجه داشت، محتوا و نحوه نمایش آن است. در گذشته و روزهای آغازین وب، سایت های اینترنتی شامل صفحه ای بودند که شاید تا ۱۰ هزار کلمه را در خود جای می دادند. این کار باعث می شد مخاطب احساس خوبی نداشته باشد و نتواند به سادگی مطالب مورد نیاز خود را در صفحه مورد نظر بیابد.

اصول طراحی وب سایت امروزه به ما می گوید که باید محتوا را به گونه ای خلاصه، مفید و جذاب ارائه نماییم تا مخاطب علاوه بر دستیابی ساده تر به مطالب خود، احساس خوبی به سایت پیدا کرده و جذب آن شود.رعایت این اصل در سایت های خبری مانند جام نیوز باید به درستی رعایت شود. مخفی کردن محتوا یا ارائه‌ ی بیش‌ازحد، باعث می ‌شود وب ‌سایت ازنظر مخاطب آزار دهنده تلقی شود و حتی پتانسیل کسب درآمد را از بین ببرد.

علاوه بر این توجه به تعیین لحن و نوع بیان مطالب می تواند باعث ایجاد چهره تجاری شما شود. ارائه مطالب در مکان های درست و منطقی می تواند باعث جلب اعتماد کاربر و ایجاد احساس خوشایند در او شود. بنابراین مطالبتان را مرتب، خلاصه و مفید ارائه نمایید و در صورت نیاز از حرفه ای های تولید محتوا به منظور استفاده صحیح از اصول روانشناسی طراحی وب استفاده نمایید.

فضا

چیدمان یک صفحه وب تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب دارد. می تواند نظر و احساس کاربر را تا حد زیادی دست خوش تغییر نماید. از این رو چینش اصولی، صحیح و مناسب محتوا بایستی در اولویت شما قرار گیرد، اما این جایگذاری محتوا باید با توجه به این نکته باشد که قرار است چه درصدی از صفحه‌ی وب را اشغال کند.

در طراحی وب اصطلاحی تحت عنوان «فضای سفید» (White Space) وجود دارد. این اصطلاح به معنی فضاهای موجود در سایت است که هیچ محتوا و یا عنصر بصری خاصی در آن گنجانده نشده است. باید توجه داشته باشید که بخش ها در طراحی سایت تهران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند زیرا مهم ترین عامل برای ایجاد آرامش و استراحت برای کاربر محصوب می شوند. این فضاهای استراحت معمولاً در حواشی یا فضای خالی اطراف محتوا قرار می گیرند.

مفهوم «مینیمالیسم» با «کمینه ‌گرایی» در بحث طراحی وب که به معنای کاهش استفاده از منابع دیداری است محبوبیت بسیاری در میان طراحان وب داشته است.شما به عنوان یک طراح سایت باید از این موضوع آگاه باشید که وجود مطالب و محتوا در حجم بسیار زیاد و بدون وجود هیچ استراحتگاهی برای چشم و فضای خالی می تواند سبب آشفتگی مخاطب شود.

در مقابل وقتی شما از این تکنیک در نمایش اطلاعات خود استفاده می کنید، کاربر حس می کند که شما می دانید او دقیقا به دنبال چه چیزی است و قصد ندارید وقت و انرژی او را با گزافه گویی و ارائه مطالب بی اهمیت به هدر بدهید.

رنگ

به طور کلی رنگ ها نقش مهمی در طراحی یک سایت ایفا می کنند. رنگ های اصلی و مهم سایت همواره از سوی سازمان و یا شخص سفارش دهنده و با توجه به رنگ های اصلی سازمان تعیین می گردد.

در اغلب طراحی های امروزی رنگ های غالب استفاده شده در وب سایت، رنگ های خنثی هستند(مانند سایه ‌ها و طیف سفید، خاکستری و مشکی) از جمله انتخاب رنگ مناسب در طراحی می توان به پارس فوتبال اشاره کرد. این رنگ ها اغلب در کناره های اصلی مورد استفاده قرار می گیرند و با توجه به فضایی که اشغال می نمایند یک تسلط کلی بر رو صفحه دارا هستند.

به ‌طور مثال اگر رنگ ‌های اصلی شرکتی آبی و زرد باشد، با استفاده از رنگ‌ های خنثی یعنی سفید و سیاه، به ‌جای استفاده از پس ‌زمینه‌ ای آبی یا زرد، احتمالاً رنگ سفید را انتخاب خواهند کرد. این رنگ‌ های خنثی کم‌ وبیش کارکردی همچون فضای سفید دارند، فرصتی را برای استراحت فراهم می‌ کنند. با استفاده از مثال بالا، اگر مخاطب سایتی را با رنگ ‌های آبی و زرد ببیند، بدون شک تمرکز برایش بسیار مشکل خواهد بود (تصور کنید متن زرد بر پس ‌زمینه ‌ای آبی).

علاوه بر این ها باید بدانید که استفاده از رنگ های متفاوت می تواند در روانشناختی شما تاثیر چشم گیری داشته بشد. به عنوان مثال انتخاب رنگ های سرد مانند آبی، سبز و صورتی می توانند احساس دعوت کننده ای را به مخاطب القا نمایند. که حاوی یک حس حرفه ای و آرامش بخش می باشد. رنگ زرد یک حس سردی

و غیردوستانه را به کاربر منتقل می نماید. رنگ های گرم شامل زرد، نارنجی و قرمز می توانند احساس آرامش، گرما و حس خلاقیت را انتقال دهند. اگر قصد دارید تا مانند سنجش به موفقیت برسید باید به انتخاب رنگ های آنها نیز توجه کنید. البته انتقال حس هایی چون خشم و استرس نیز با این رنگ ها ممکن است. به ‌علاوه‌ی این نکات، رنگ‌ های خنثی مانند سفید، باوجود این ‌که حس آزادی و رهایی را انتقال می ‌دهند

اما می ‌توانند حس خسته‌ کننده بودن را نشان دهند. خاکستری معمولا به‌ عنوان رنگی مدرن در نظر گرفته می ‌شود اما می ‌تواند خیلی سرد و غیردوستانه باشد. سیاه از طرف دیگر احساس حرفه ‌ای بودن را القا می ‌کنند اما به دلیل ماهیت این رنگ می ‌تواند بیش‌از حد بر طراحی تسلط پیدا کند.

حال که چیزهایی را دربراه روانشناسی رنگ ها آموختید بایستی با استفاده صحیح از آن ها احساس مورد نظر خود را به کاربر انتقال دهید. به عنوان مثال اگر قصد دارید احساس مثبت مخاطبان را بدست آورید استفاده ترکیبی از رنگ های آبی و سبز و در صورت تمایل به کسب حس خلاقیت و دوستی ترکیبی از رنگ های آبی و سبز به همراه زرد و نارنجی که در یک زمینه سفید یا خاکستری روشن به طور صحیح چیده شده اند می تواند تاثیرات چشمگیری را دارا باشد.

تایپوگرافی

تایپوگرافی یکی دیگر از عناصری است که می تواند در طراحی یک وب سایت موثر و کارآمد باشد. در گذشته تنها ۱۵ فونت برای طراحی سایت در دسترس طراحان وب قرار داشت، اما با پیشرفت تکنولوژی وب و ظهور CSS3 طراحان وب به دنیایی از فونت ها و استایل های مختلف برای طراحی یک سایت منحصر به فرد دسترسی یافته اند.

خانواده‌ ی فونت‌ ها برای استفاده در موقعیت ‌ها و مصارف خاصی طراحی‌ شده‌ اند. باید توجه داشت که این فونت ها در اصول سئو سایت تاثیر مستقیم دارد و به شما پیشنهاد می کنیم اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید لیست  قیمت انجام امور سئو را مشاهده کنید . به‌طور مثال فونت‌ های «سریف» (Serif) که تمام حروف، پایه‌ ای کوچک دارند در مجموع با مطالب جدی، پژوهشی و حرفه ‌ای همگام است. در حالی ‌که گروه فونت ‌های «سنز-سریف» (sans-serif) بیشتر حس مدرن و غیررسمی را القا می‌ کنند.

نحوه ‌ی ارائه ‌ی فونت بر صفحه‌ ی وب اهمیت بسیار بالایی دارد. فاصله خطوط و فاصله ‌ی حروف حتما باید در نظر گرفته شود. فاصله‌ ی زیاد بین خطوط باعث می ‌شود که متن راحت ‌تر خوانده شود، اما فاصله‌ ی کم چشم ‌ها را خسته کرده و خواندن بیشتر از یک پاراگراف به کار سختی تبدیل خواهد شد. فاصله ‌ی میان پاراگراف ‌ها،میزان حاشی ه‌ی بین متن ‌ها و دیگر عناصر و اندازه فونت، دیگر عواملی هستند که در هنگام طراحی باید مورد توجه قرار بگیرند.

به عنوان مثال اغلب سایت های خبری مشهور چون نیویورک تایمز از فونا های خانواده سریف بهره می برند تا احساس جدی و با اهمیت بودن مطالب را به کاربران خود انتقال دهند. در مقابل فونت ‌های سنز-سریف یک نوع حس مدرن بودن را به کاربر انتقال می دهد از این رو این دسته از فونت ها مورد توجه سایت های تکنولوژی است زیرا قصد دارند حس بروز و مدرن بودن را به کاربران خود انتقال دهند.

سخن آخر

یک طراح وب موظف است با شناخت درست و اصولی روانشناسی وب، سایتی طراحی کند، که از همه نظر بتواند احساس مثبت را به کاربران خود القا نماید. در این مطلب تلاش نمودیم مهم ترین و کاربردی ترین نکات پیرامون روانشناسی وب را به شما بیاموزیم اما باید بدانید که اینها همه ماجرا نیستند و زمینه های زیادی دیگری هم بر عملکرد موفق یک وب سایت تاثیر گذار هستند.


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

جام ملت‌های اروپا 2020 با یک بسته الحاقی به بازی PES 2020 اضافه خواهد شد

شرکت کونامی از راه‌یابی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ ازطریق یک بسته الحاقی به بازی eFootball PES 2020 خبر داد.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که شرکت کونامی از راه‌یابی رسمی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۰ (Euro 2020) در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ میلادی ازطریق یک بسته الحاقی به بازی PES 2020 که درحال‌حاضر با نام eFootball PES 2020 شناخته می‌شود، خبر داده است. شرکت Konami همچنین اظهار داشت که بازی PES 2020 بازی ویدیویی رسمی تورنمنت‌های آتی خواهد بود. در زمان عرضه این بسته الحاقی، بیش از ۵۰ تیم ملی از جمله قهرمان فعلی جام ملت‌های اروپا یعنی پرتغال به همراه کیت‌ها، لوگوها و بازیکنان رسمی آن‌ها به بازی اضافه می‌شود.

 

این اطلاعیه با فاصله کوتاهی از انتشار خبر لایسنس بودن لیگ حرفه‌ای فوتبال ایتالیا در بازی eFootball PES 2020 مخابره شد که به واسطه این قرارداد شاهد تمام لوگوها، جام‌ها و نشان‌های رسمی لیگ سری آ (Serie A) در بازی خواهیم بود. این بازی درحال‌حاضر لایسنس باشگاه منچستر یونایتد، باشگاه آ.ث.میلان، باشگاه اینتر میلان و از همه مهم‌تر لایسنس انحصاری باشگاه یوونتوس را در اختیار دارد که بدان معنا است که بازی FIFA 20 به ناچار باید نام باشگاه یووه را به Piemonte Calcio تغییر دهد.

بازی eFootball PES 2020 در تاریخ ۱۹ شهریور (۱۰ سپتامبر) در دسترس کاربران پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و کامپیوتر قرار می‌گیرد.

منبع : eurogamer


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

آپدیت Operation: Ember Rise بازی Rainbow Six Siege معرفی شد

Operation: Ember Rise نام آپدیت جدید Rainbow Six Siege است که در جریان آن دو اپراتور جدید، نقشه بازطراحی شده و موارد دیگری به بازی اضافه می‌شوند.

شرکت یوبیسافت (Ubisoft)، سازنده و ناشر Rainbow Six Siege، در جریان رویدادها و مسابقات مختلف، سعی می‌کند محتویات جدید رینبو سیکس سیج را معرفی کند. باتوجه‌به جدیدترین اخبار بازی، این شرکت فرانسوی در جریان مسابقات Six Major Raleigh 2019، آپدیت جدید Rainbow Six Siege را معرفی کرده است.

کاربران رینبو سیکس سیج ازطریق آپدیت Operation: Ember Rise می‌توانند به دو اپراتور جدید دسترسی داشته باشند. همچنین یک نقشه بازطراحی شده به‌همراه تغییراتی روی سیستم رَنکد بازی هم جزو سایر مواردی هستند که در Operation: Ember Rise قرار داده شده‌‌اند. اپراتور امارو را می‌توان به‌واسطه مهارت Garra Hook، کاراکتری دانست که تحرک بسیار بالایی دارد. ازاین‌رو وی سریع‌تر از سایر شخصیت‌ها می‌تواند از دریچه‌ها و پنجره‌ها داخل شود و گزینه‌ی خوبی برای تیمی است که در نقش Attacker قرار دارد؛ زیرا می‌تواند به‌راحتی برای اعضای تیم دفاع کننده، کمین کند.

البته این اپراتور نقاط ضعف خود را هم دارد؛ برای مثال در حین استفاده از Garra Hook نمی‌توانید هیچ سلاح دیگری را به‌دست بگیرید و پس از آن کمی طول می‌کشد تا امارو سلاح خود را آماده کند. گویو، نام اپراتور دومی است که ازطریق آپدیت Operation: Ember Rise در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. وی یک اپراتور تدافعی است که دارای Volcan Shield است. بازیکنان درطول بازی می‌توانند از Volcan Shield برای غافل‌گیر کردن اعضای تیم مقابل استفاده کنند؛ زیرا یک بمب به پشت این شیلد متصل شده است که می‌تواند توسط شما یا سایر اعضای تیم فعال شود. البته اشاره کنم که اگر تیم مقابل به گویو و مهارت‌های او آشنایی داشته باشد، می‌تواند از این بمب علیه شما استفاده کند؛ زیرا بازیکن‌های تیم حریف هم می‌توانند این بمب را فعال کند.

 

نقشه Kanal را می‌توان یکی از نقشه‌های محبوب Rainbow Six Siege دانست که رقابت در آن بسیار هیجان‌انگیز بود. یوبیسافت در جریان به‌روزرسانی Operation: Ember Rise، نسخه بازطراحی شده این نقشه را در دسترس کاربران قرار می‌دهد تا تجربه‌ی متفاوتی را ارائه دهد. همچنین بهبودهای صورت گرفته در این نقشه باعث ایجاد رقابتی هیجان‌انگیزتر نسبت‌به گذشته می‌شود. در ادامه مشخص شده است که یک رنک جدید به‌نام چمپیونز به بازی اضافه شده است. بازیکنان برای رسیدن به این رنک باید MMR خود را به بالای ۵۰۰۰ برسانند. همچنین یک پلی‌لیست غیر رنکد هم برای بازیکنان درنظر گرفته شده است که در آن به‌تجربه‌ی بازی بپردازند؛ بدون اینکه روی رتبه اصلی آن‌ها تاثیر گذار باشد.

در ادامه می‌توانید نقشه‌هایی را که برای پلی‌لیست رنکد این فصل درنظر گرفته شده است، مشاهده کنید:

Kanal
Oregon
Clubhouse
Consulate
Bank
Chalet
Kafe Dostoyevsky
Border
Skyscraper
Coastline
Villa
Outback
یوبیسافت در جریان معرفی خود به تغییراتی روی رابط کاربری و ساختار گیم‌پلی اشاره کرد که تجربه‌ی بازیکنان را روان‌تر از قبل می‌کند. برای مثال منوی اپراتورها دستخوش تغییرات شده است. در انتها مشخص شده است که رینبو سیکس سیج دارای بتل پس خواهد بود. این بتل پس با هدف اهدای جوایز بیشتر و انجام فعالیت‌های مختلف برای بازیکنان درنظر گرفته شده است. اولین فاز ارائه بتل پس بازی، با نام Call Me Harry و به‌همراه عرضه Operation: Ember Rise در دسترس قرار می‌گیرد. Call Me Harry یک بتل‌پس هفت روزه است که رایگان خواهد بود و برای آزمایش کردن این سیستم درنظر گرفته شده است. بازیکنان با انجام تمامی چالش‌ها و ارتقای Tier خود، می‌توانند آیتم Harry Chibi Charm را دریافت کنند.

منبع : dualshockers


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

تگ یا برچسب چیست و چه کاربردی دارد؟

یکی از عوامل موثر در سئو سایت برچسب است ، در این مقاله قصد داریم نحوه برچسب گذاری در سایت را با هم بررسی کنیم و همچنین با مفهوم تگ یا برچسب آشنا شویم.


تگ برچسب چیست

وقتی کاربران به سایت شما مراجعه می کنند ، می توانند از طریق دسته بندی که شما برای موضوعات سایت خود مشخص کرده اید به مطالب شما دسترسی پیدا کنند ، دسته بندی موضوعی زیاد موجب سردرگمی کاربران هنگام مراجعه سایت شما می شود ، هرچه دسته بندی سایت شما کمتر باشد ( توصیه ما به شما ایجاد نهایت چهار یا پنج صفحه است ) ، کاربر راحت تر موضوع مورد نظر خود را پیدا می کند و همچنین شخصی که تولید محتوا می کند هم به راحتی مطلب خود را در دسته بندی سایت قرار می دهد ، در نتیجه هرچه دسته بندی سایت شما محدود تر باشد ، کاربران می توانند راحت تر به مطالب سایت شما دسترسی داشته باشند ، برچسب هم مشابه همین موضوع است و ترکیب و استفاده مناسب از هر دو آن ها می تواند راهنمایی مناسب برای کاربرانی که از سایت شما بازدید می کنند باشد.

 
در اصل دسته بندی سایت در رابطه با موضوع مطالب مشخص می شود ولی برچسب گذاری در رابطه با محتوای مطالب انجام می شود و شما برای ارتباط مطالب در دسته بندی های مختلف ، باید از برچسب استفاده کنید ؛ شما می توانید کلمات مهم محتوای خود را برچسب گذاری کنید ، منظور از کلمات مهم کلماتی هستند که مثلا در دسته های دیگر سایت شما درباره آن مطلب نوشته شده است و از طریق برچسب می توانید بین آن ها ارتباط ایجاد کنید در حالی که در یک دسته نیستند ، لازم به ذکر است باید توجه داشته باشید که کلمات مهم که اشاره کردیم با کلمات کلیدی فرق دارند.

 
حالا می خواهیم این مطلب را در قالب یک مثال برای شما توضیح دهیم : فرض کنید که شما یک سایت در زمینه بررسی کالای دیجیتال دارید ، و در دسته موضوعی گوشی موبایل ، شما یک محتوا در زمینه بررسی iphone x نوشته اید ، از طرفی در دسته موضوعی ساعت های هوشمند هم یک مقاله در زمینه بررسی iphone watch دارید که در هر دو این صفحه ها از برچسب “محصولات اپل” استفاده کرده اید ؛ ممکن است کاربری که مقاله شما را مطالعه می کند ، علاقه به آشنایی با دیگر محصولات اپل را داشته باشد ، در این صورت با کلیک بر روی برچسب “محصولات اپل” می تواند تمامی صفحه هایی را که به بررسی محصولات اپل پرداخته اند و در آن از این برچسب استفاده کردند را مشاهده کند و دیگر نیاز نیست برای مشاهده این مطالب ، در دسته بندی سایت به جستجو بپردازد ، این روش می تواند علاوه بر تسریع دسترسی کاربران به اطلاعات سایت ، موجب رضایت کاربران هم بشود که نتیجه آن تاثیر مثبت روی سئو سایت شما است ؛ شما می توانید مشابه این مدل برچسب گذاری را در هر زمینه محتوایی دیگر ، در سایت خود به کار ببرید.

 

بعد از اینکه با مفهوم برچسب آشنا شدید به سراغ نکاتی در رابطه با برچسب گذاری می رویم که با رعایت آن ها می توانید حداکثر امتیاز استفاده از برچسب را برای سایت خود کسب کنید.

نکاتی که باید در هنگام برچسب گذاری رعایت کنید
-سعی کنید برچسب ها را در رابطه با علاقه کاربران ایجاد کنید.

-از نوشتن عبارات طولانی هنگام ایجاد برچسب خودداری کنید.

-سعی کنید در برچسب های فارسی نهایت از سه کلمه استفاده کنید.

-برچسب ها را مانند عناوین دسته بندی سایت ایجاد نکنید ، زیرا عناوین خودشان اطلاعات مربوط به آن دسته را به کاربران ارائه می دهند و این کار جز تاثیر منفی روی سئو سایت شما ، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت.

-از ایجاد برچسب های زیاد خودداری کنید ، شاید به این مورد برخورده باشید که در هنگام مطالعه یک صفحه ، نویسنده در پایین صفحه از تعداد زیادی برچسب استفاده کرده باشد ، این کار نه تنها باعث تاثیر مثبت روی سئو سایت نمی شود ، بلکه باعث سردرگمی کاربران سایت هم می شود ، همچنین از آن جا که گوگل زمان مشخصی را برای بررسی و ایندکس مطالب شما در نظر می گیرد ، ایجاد برچسب های زیاد و غیر مرتبط ، می تواند باعث گمراهی موتورهای جستجو موقع بررسی سایت شما شود.

برچسب های نا مناسب....

برای مطالعه کامل این مطلب کلیدی حتما روی لینک زیر کلیک کنید..

https://webdaran.com/whats-tag/
 


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

اینستاگرام ویژگی های جدیدی را به بومرنگ و استوری اضافه می کند

به استناد یکی از محققان شبکه های اجتماعی، اینستاگرام احتمالا قصد دارد ویژگی های تازه ای به بومرنگ و استوری ها اضافه کند. در ادامه همراه ما باشید.

اگر استفاده شما از اینستاگرام زیاد باشد، ممکن است برایتان جالب باشد بدانید که این شبکه اجتماعی مشغول آزمایش کردن ویژگی های جدیدی برای بومرنگ و استوری ها است. این خبر به استناد یکی از محققان شبکه های اجتماعی به نام Jane Manchun Wong منتشر شده است.

به استناد Wong، تغییرات ایجاد شده در بومرنگ شامل ویژگی Hold که در آن ویدیو در انتهای هر چرخه از ویدیو متوقف می شود، ویژگی Dynamic که در انتهای هر چرخه تکان می خورد، Slowmo که نسخه آهسته تری از بومرنگ معمولی است و Duo و Duo 2 که هر یک از آن ها ویدیوهای گرفته شده با بومرنگ را آهسته تر و سریع تر از حالت عادی می کنند.

 

Wong علاوه بر این ها اضافه کرد که اینستاگرام در حال ایجاد تغییراتی در برنامه Layout نیز هست که با قسمت استوری این شبکه اجتماعی ارتباط دارد. Layout برنامه ای مجزا بوده که توسط اینستاگرام منتشر شده و به کاربران اجازه می دهد عکس های خود را در کنار یکدیگر قرار دهند. به استناد Wong، اینستاگرام مشغول آزمایش کردن این نکته است که آیا این برنامه با استوری ها نیز سازگار است یا خیر.

هنوز مشخص نیست که این تغییرات چه زمانی به صورت رسمی رونمایی خواهند شد، بنابراین اگر طرفدار این شبکه اجتماعی هستید، بهتر است برای منتشر شدن اخبار تکمیلی فعلا منتظر بمانید.

منبع : ubergizmo


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

قابلیت های جدید توییتر

فعالیت‌های جدید توییتر نشان می‌دهد که این شرکت مصمم است که تا به برترین شبکه اجتماعی- خبری تبدیل شود.

این شرکت، امروز اعلام کرد که قابلیت جدیدی در دست طراحی دارد که با کمک آن، کاربران قادر خواهند بود توییت‌های مربوط به موضوعات مورد علاقه خود(مثلا ورزش، هنرمندان، سینما و غیره) را دنبال کنند، موضوعاتی که از داخل تایملاین خود، آنها را انتخاب می‌کنند.

بعد از اینکه کاربر، دسته مورد علاقه خود را انتخاب می‌کند، الگوریتم‌های یادگیری ماشینی طراحی شده برای این سیستم، توییت‌های مرتبط با موضوع مدنظر را جدا کرده و در صفحه تایملاین کاربر نمایش خواهند داد. در حال حاضر این قابلیت به صورت آزمایشی برای دستگاه ‌های اندرویدی عرضه شده و تنها تعدادی از کاربران، صرفا به توییت‌های مرتبط با موضوع «ورزش» دسترسی دارند.

معرفی این قابلیت جدید نشان می‌دهد که شرکت تلاش دارد تا دنبال کردن مباحث مورد علاقه و دریافت به روزرسانی‌ها درباره موضوع مدنظر، در شبکه توییتر راحت‌تر شود.

 

سیستم توییتر برای تازه واردین همیشه نسبتا پیچیده بوده و این شرکت اخیرا در رابطه با صمیمی سازی و آسان سازی فضای این شبکه، تلاش‌های زیادی انجام داده است. مثلا چندی پیش، Twitter Moments معرفی شد که به کاربران امکان دنبال کردن مراسم‌های شناخته شده‌ای همچون اسکار یا بازی‌های ورزشی را می‌داد.

این شرکت همچنین قابلیت « subscribe to a conversation » ( اشتراک یک مکالمه) را معرفی کرده، قابلیتی که کاربر می‌تواند بر اساس آن، هنگام دریافت پاسخ‌ برای توییت مورد علاقه خود، هشدار یا نوتیفیکیشن دریافت کند.

در ماه ژوئن نیز قابلیت دیگری معرفی شد که با کمک آن، کاربر می‌تواند به راحتی از داخل هوم اسکرین، به لیست اصلی خود دسترسی داشته باشد. با این قابلیت، کاربر می‌تواند نیوز فیدهای مختلف ایجاد کرده و موضوعات مختلف مورد علاقه خود را راحت‌تر از قبل دنبال کند.

قابلیت دیگری که توییتر تایید کرده، پشتیبانی از Live Photos است. ایده این قابلیت اولین بار در ماه مارس معرفی شد و شرکت، امروز اعلام کرد که مشغول آزمایش آن است. هنوز مشخص نیست که آیا پشتیبانی از Live Photos قرار است از طریق برنامه اصلی توییتر ارائه شود یا خیر.

توییتر همچنین اعلام کرده که قابلیت «قطع موقت صدای نوتیفیکیشن» یا snooze notifications نیز، در حال آزمایش است و به زودی عرضه می‌شود.

منبع : thenextweb


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

ویژگی های یک سایت کاربر پسند

طراحی وب ، برای رسیدن به یک سایت کاربر پسند نه تنها به معنای پایان کار !!!بلکه تنها اولین پله برای شروع فعالیت جهت رسیدن به این هدف مهم می باشد.تمامی وب مستران آرزوی حضور کاربران زیاد در سایت خود را دارند ، اما چرا ؟زیرا که موتور های جستجوگر متوجه این مهم می شوند و در رتبه بندی شما این نتایج را در نظر می گیرند.

اگر به سایت های موفق در این زمینه توجه داشته باشیم به طور مشهودی می توان یافت :که وب سایت هایی در این زمینه به موفقیت می رسند که اصول ، پارامتر ها و مراتب مختلفی که در زمینه بهینه سازی سایت مهم می باشد را رعایت می کنند.

پارامترهای لازم برای سایت کاربر پسند :

موتور های جستجوگر دارای پارامتر هایی برای شناسایی یک سایت کاربر پسند هستند.اگر شما بتوانید حداکثر این قوانین را اجرا کنید بدون شک به لیست بالای موتور های جستجوگر خواهید رسید.در نتیجه میزان ورودی کاربران به سایت شما بیشتر شده و شما در رسیدن به هدفتان نزدیک تر شده اید.
تولید علم و محتوا برای رسیدن به سایت کاربر پسند :
اغلب کاربران متدها و الگوریتم های موتور های جستجوگر را نمی شناسند که این امری بدیهی است.و فقط به دنبال پیدا کردن پاسخی برای سوال های خود هستند و اکثر آنها از مباحث سئو بی خبر می باشند.طراحی سایت زمانی با موفقیت پیش خواهد رفت که مطالب شما با سوالات ذهنی کاربرانتان در نزدیک ترین حالت باشد.
آن وقت است که کاربران شما به نتایج دلخواه خود می رسند. و به یک سایت کاربر پسند نزدیک می شوید.بنابراین اختلاف بین موتور های جستجوگر و کاربران را می توان در معیار های انتخابی خود مشاهده کنید.اگر معیار و هدف شما کمک به کاربران ، پاسخ به سوالات آنها و افزایش دانش آنها باشد.
پس …
بدون شک به لینک های اول موتور های جستجوگر خواهید رسید. و این امر با :تولید علم ، محتوا های یونیک ، تصاویر مهیج و … که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

 

مراحل دستیابی به یک سایت کاربر پسند :

موتور های جستجوگر گوگل بسیار هوشمند هستند.به گونه ای که آنها دارای 10 الگوریتم پویا که توسط ربات تمام سایت هایی که خود را به گوگل معرفی می کنند واکاوی کرده و براساس نتایج این مشاهدات رتبه بندی ها را انجام می دهند.اما کاربران خیلی با این ربات ها متفاوت هستند !!!

به گونه ای که اکثر آنها توضیحاتی در مورد سئو ، بک لینک ، کلمات کلیدی و … نمی دانند.به همین دلیل است که شما باید ارتباط بین کلمات را برای آن ها در صفحات خود بوجود آورید.حال بپردازیم به ویژگی هایی که طراحان سایت و وب مستران باید آنها را بدانند و عمل کنند تا راه موفقیت را پیش ببرند.
حال به 6 مورد مهم برای رسیدن به یک سایت کاربر پسند می پردازیم :
موضوع سایت

اگر قصد طراحی یک وب سایت را دارید توجه داشته باشید که مهم ترین نکته در داشتن یک وب سایت موفق موضوع سایت می باشد.که اگر بتوانید به موضوعات جذاب بپردازید بی شک به جذب کاربران خواهید رسید.
حتی اگر فروشی در سایت خود نداشته باشید از طریق تبلیغات مناسب می توانید به سوددهی برسید.اگر طراحی سایت به درستی انجام شود کاربر می تواند مدت زیادی را با نهایت رضایت در سایت شما بگذراند.

و این امر نتیجه ای جز افزایش رنک شما نخواهد داشت.
با افزایش رنک سایت خود می تواند سانت به سانت صفحات خود را با بالا ترین قیمت بفروشید و به تبلیغات مناسب بپردازید.

طراحی حرفه ای سایت...

برای مطالعه ادامه این مطلب کلیدی حتما روی لینک زیر کلیک کنید...

ویژگی های یک سایت کاربر پسند


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سایت، آموزش طراحی سایت، آموزش طراحی، آموزش ساخت سایت، آموزش دیجیتال مارکتینگ، آموزش بازاریابی، آموزش بازاریابی آنلاین، دیجیتال مارکتینگ، آموزش سئو، آموزش سئو سایت، آموزش بهینه سازی، آموزش بهینه سازی وب سایت، آموزش بهینه سازی موتور های جستجو،

بازدید:

ورود به بعضی سرویس‌های گوگل از طریق اثر انگشت ممکن می‌شود

در راستای رها شدن از فرآیند ملال‌‌آور وارد کردن رمزهای عبور، گوگل اخیرا قابلیت جدیدی معرفی کرده تا کاربران اندروید بتوانند برای ورود به سرویس‌های مختلف در عوض تایپ پسورد از حسگر اثر انگشت یا پین کد استفاده نمایند.

این ویژگی که فعلا به طور آزمایشی راه‌اندازی شده اجازه می‌دهد که از طریق مشخصات بیومتریک (در حال حاضر اثر انگشت) هویت خود را در مرورگر کروم برای ورود به حساب گوگل احراز نمایید. در حال حاضر گوگل کروم برای اندروید از این قابلیت برخوردار شده و می‌توانید همین حالا آن را امتحان نمایید.

برای این کار کافیست وارد سایت passwords.google.com شوید. سپس گوگل به شما اجازه می‌دهد که از طریق اثر انگشت وارد حساب کاربری‌تان شوید. البته روش‌های دیگر همچون وارد کردن پین کد، پترن یا رمز عبور نیز برای احراز هویت همچنان در اختیارتان قرار دارد.

 

به گفته گوگل از آنجا که این ویژگی در مرحله آزمایشی به سر می‌برد، فعلا تعداد محدودی از دیوایس‌های اندرویدی به آن دسترسی دارند. نکته بعد این که در روش مذکور نمی‌توان از یک گوشی برای ورود به نسخه دسکتاپ گوگل کروم استفاده کرد که البته شاید در آینده شاهد فراهم شدن چنین امکانی باشیم.

گوگل در گفتگو با وبسایت ورج اعلام کرده که می‌خواهد احراز هویت با شاخص‌های بیومتریک را طی «چند روز آینده» برای کلیه دیوایس‌های مبتنی بر اندروید 7.0 و نسخه‌های جدیدتر گسترش بدهد. کلیه دیوایس‌های مبتنی بر اندروید 7.0 نوقا و بالاتر از استاندارد FIDO2 پشتیبانی به عمل می‌آورند که لازمه احراز هویت با شاخص‌های بیومتریک به حساب می‌آید.

شایان ذکر است که استفاده از روش فوق، بسیار امن‌تر از آن است که از رمزهای عبور استفاده کنید چرا که اطلاعات شما صرفا در دیوایس‌ خودتان ذخیره می‌شود، ضمن اینکه خطر استفاده هکرها از پسورد شما در سرویس‌های مختلف تحت وب تقریبا وجود نخواهد داشت.

با تمام این اوصاف، باید منتظر بمانیم و ببینیم که اوضاع در ادامه چگونه پیش می‌رود و آیا می‌توانیم منتظر روزی باشیم که پسوردهای تایپی به طور کلی از صحنه اینترنت حذف شوند؟

منبع : engadget


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گیم، اخبار تکنولوژی، تازه های دیجیتال، گیم، تکنولوژی، تازه های تکنولوژی، بازی جدید، تکنولوژی جدید، بازی، بازی جدید، اخبار بازی،

بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ]