امكان دسترسي به اسپاتيفاي بدون تغيير IP براي كاربران ايراني فراهم شد

بر اساس گزارش تعدادي از كاربران، امكان دسترسي به اسپاتيفاي بدون تغيير IP امكان پذير شده است. در رابطه با رفع تحريم ايران از سوي اين سرويس اطلاعاتي منتشر نشده است.


به نظر مي رسد اسپاتيفاي تحريم هاي ايران را برداشته است. تعدادي از كاربران اين سرويس پخش موسيقي محبوب اعلام كرده اند كه بدون تغيير IP مي توانند از آن استفاده كنند. در گذشته كاربران در ايران براي استفاده از اين سرويس مجبور به تغيير IP خود بودند. اسپاتيفاي IPهاي ايران را بسته بود كه اين موضوع، تغيير IP توسط كاربران ايراني را در پي داشت.

 

در حال حاضر اين سرويس پخش موسيقي در رابطه با رفع تحريم هاي ايران اطلاعاتي منتشر نكرده است. اين احتمال وجود دارد كه چنين موضوعي به صورت اتفاقي رخ داده باشد. در گذشته نيز شاهد چنين مواردي بوديم و كاربران براي مدت زمان محدودي قادر به دسترسي به برخي سرويس هاي مخصوص بودند. بايد ديد Spotify چه برنامه اي براي كاربران ايراني در نظر دارد.

منبع : spotify


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گيم، اخبار تكنولوژي، تازه هاي ديجيتال، گيم، تكنولوژي، تازه هاي تكنولوژي، بازي جديد، تكنولوژي جديد، بازي، بازي جديد، اخبار بازي،

بازدید:

بازاريابي درون گرا يا بازاريابي ربايشي يا جاذبه ايي چيست؟

بازاريابي درون گرا يا بازاريابي جاذبه ايي چيست؟همانطور كه مي دانيد بازاريابي درون گرا شاخه اي از ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال است.اصطلاح بازاريابي درونگرا يا بازاريابي جاذبه‌اي يا Inbound Marketing يكي از اصطلاحات در بازاريابي ديجيتال يا ديجيتال ماركتينگ است.

تعريف بازاريابي درونگرا يا Inbound Marketing چيست؟

بازاريابي درونگرا شكلي از بازاريابي است كه در آن گفتگوي مخاطب با كسب و كار يا برند، از طرف مخاطب آغاز مي‌شود.
اگر مجموعه‌ فعاليت‌هاي شما به شكلي باشد كه نخستين بار مشتري احساس كند كه به سراغ شما آمده و شما به سمت او نرفته باشيد ، بازاريابي شما از جنس درونگرا يا جاذبه‌اي است.
به عنوان مثال وقتي كه مخاطب شما براي پاسخ به نياز خود در شبكه هاي اجتماعي سوال خود را جستجو مي كند و به شما مي رسد، يا هنگامي كه مخاطب شما توسط گوگل يا ساير موتورهاي جستجو مانند داك داك گو به دنبال پاسخ خود مي گردد و به سايت شما مي رسد، نحوه ارتباط با شما از طريق بازاريابي ديجيتالي درون گرا بوده.

مهم است بدانيم كه اصطلاح بازاريابي درونگرا يا Inbound Marketing نخستين بار در سال ۲۰۰۵ توسط برايان هاليگان (بنيان‌گذار و مديرعامل سايت HubSpot) به كار برده شد.
او معتقد بود كه بازاريابي درونگرا مي‌تواند براي دو گروه از كسب و كارها مناسب باشد:
كسب و كارهاي كوچك با درآمدهاي بزرگ
شركت هاي دانش بنيان

بازاريابي برون گرا يا outbound marketing چيست؟

 


بر خلاف بازاريابي درون گرا، بازاريابي برون گرا به روش هاي بازاريابي سنتي گفته مي‌شود كه اين روش ها شامل تبليغات تلويزيوني، راديويي، تبليغات بروشور، تلفني و .. است.در اين روش ها، ابزارهاي مديا كه براي انبوه افراد جامعه مورد استفاده قرار مي گيرد، استفاده مي شود تا شايد در بين آن ها افراد علاقمند اين تبليغ را ببيند.
در اين نوع بازاريابي اگر بتواند موثر باشد باعث شناخته شدن عمومي برند مي شود.همچنين اين نوع بازاريابي براي افرادي كه كمتر با تكنولوژي سركار دارند مناسب تر است.
تفاوت بازاريابي درونگرا و برون گرا

در بازاريابي برون گرا صاحب كالا در تلاش است از طريق ايجاد محتواي جذاب، توجه مخاطب خود را جلب كند كه اين روش از بهترين روش هاي تبديل كاربر به مشتري است.اين امر در بازاريابي درون گرا با استفاده از وبلاگ ها، رسانه هاي اجتماعي، ايميل هاي خبرنامه و موارد ديگر كه مردم مايل به خواندن آن ها هستند انجام مي شود.از روش هاي بازاريابي ربايشي يا درون گرا مي توان به وبلاگ نويسي، تهيه اينفوگرافيك، ايميل ماركتينگ، ويدئو پادكس، كتاب الكترونيك، خبرنامه هاي الكترونيكي، شبكه هاي اجتماعي و…. اشاره كرد.

در بازاريابي درون گرا بر خلاف بازاريابي برون گرا، براي پيدا كردن، جلب رضايت و توجه مشتري، نياز به انرژي زيادي نيست.در تهيه استراتژي بازاريابي جاذبه ايي يا ربايشي مي‌توانيد با تمركز به مشكلات و نيازهاي مشتريان به آن ها ديد مناسبي از محصول خود بدهيد و ضمن معرفي خود و كسب اعتماد، آن ها را تشويق به خريد كنيد.
نكته ديگري كه در تفاوت اين دو وجود دارد در روش‌هاي بازاريابي برون گرا است.در بازاريابي برون گرا با اينكه مخاطب خود به سمت شما نيامده ولي تبليغات شما ممكن است آزاردهنده باشد، مثلاً ممكن است هنگامي كه تبليغات تلفني داريد تماس هاي آزار دهنده را براي آن ها داشته باشيد كه اين خود يك نوع ضد تبليغ است.

مزيت هاي بازاريابي درون گرا يا ربايشي.....

براي مطالعه كامل اين نوع از ديجيتال ماركتينگ حتما روي لينك زير كليك كنيد..

https://webdaran.com/what-is-inbound-marketing/


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

آپديت iOS 13 منتشر شد؛ حالت تاريك بزرگ‌ترين ويژگي جديد

آپديت iOS 13 منتشر شده و از هم اكنون براي آيفون هايي كه در ادامه ليست آنها را ملاحظه مي كنيد قابل دانلود كردن است.

بزرگ ترين ويژگي اضافه شده به نسخه 13، حالت تاريك يا دارك مد (Dark Mode) است كه با فعال كردن آن همه بخش ها از جمله iMesغير مجاز مي باشدe, Photos و Settings تاريك مي شوند. با فعال كردن دارك مد اپليكيشن ها نيز به طور اتوماتيك به پوسته تاريك تغيير شكل مي دهند. اين حالت را براي شب در Control Center مي توان فعال كرد.

دومين ويژگي جالب توجه افزوده شدن مد سوايپ به صفحه كليد است كه مي توان به كمك آن با سوايپ كردن كلمات، سريع تر تايپ كرد.

از ديگر تغييراتي كه در iOS 13 به چشم مي خورند مي توان به بهبود اپليكيشن هاي مپس، فوتوز و Reminders اشاره كرد. در اپليكيشن مپس زمان تقريبي رسيدن وسايل نقليه عمومي به صورت زنده نمايش داده شده و حالتي شبيه Street View گوگل به آن افزوده شده است.

 

طراحي اپليكيشن Reminders نيز دگرگون شده و قسمت جديد Today به آن اضافه شده. همچنين ويرايش و كراپ ويديوها در Photos بهتر انجام مي شود.

در نسخه جديد اپليكيشن هاي Find My iPhone و Find My Friends در يك اپ واحد به نام Find My جمع آوري شده اند. در اپ Health نيز بخشي مخصوص براي پيش بيني عادت ماهانه خانم ها در نظر گرفته شده است.

ليست ديوايس هاي سازگار با iOS 13:

iPhone 11
iPhone 11 Pro
iPhone 11 Pro Max
iPhone XS
iPhone XS Max
iPhone XR
iPhone X
iPhone 8
iPhone 8 Plus
iPhone 7
iPhone 7 Plus
iPhone 6S
iPhone 6S Plus
iPhone SE
iPod touch (نسل هفتم)
iOS 13 براي آيفون 6 اس نيز به زودي منتشر خواهد شد.

اپل چهار روز ديگر و در تاريخ 24 سپتامبر (2 مهر ماه) ويرايش 13.1 سيستم عامل iOS را نيز معرفي خواهد كرد كه علاوه بر رفع باگ ها، ايجاد شورتكات هاي اتوماسيون و به اشتراك گذاري زمان تقريبي رسيدن به مقصد (ETA) در اپل مپس را نيز با خود خواهد آورد.

منبع : techradar


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گيم، اخبار تكنولوژي، تازه هاي ديجيتال، گيم، تكنولوژي، تازه هاي تكنولوژي، بازي جديد، تكنولوژي جديد، بازي، بازي جديد، اخبار بازي،

بازدید:

حضور بازي The Last of Us Part 2 در رويداد Madrid Games Week 2019 تاييد شد

طبق فهرستي كه سوني اعلام كرده، بازي The Last of Us Part 2 همراه با چند اثر ديگر از اين شركت، در رويداد هفته‌ي بازي مادريد نمايش‌هايي خواهد داشت.

اگر از دنبال‌كنندگان بازي The Last of Us مخصوصا دومين قسمت از اين بازي هستيد احتمالا مي‌دانيد كه كمتر از دو هفته‌ي ديگر و به‌مناسبت OutBreak Day (سالگرد روز شيوع ويروس كشنده‌ي جهان بازي) يك رويداد ويژه با محوريت اين اثر، با حضور رسانه‌هاي مختلف برگزار خواهد شد و موارد بيشتري از اين بازي بي‌نهايت مورد انتظار را تماشا خواهيم كرد. حالا و در جريان آخرين اخبار بازي، سوني فهرست بازي‌هاي پلي استيشن 4 حاضر در رويداد Madrid Games Week 2019 را اعلام كرده كه در ميان آن‌ها، نام ساخته‌ي استوديو ناتي داگ يعني The Last of Us Part 2 به‌چشم مي‌خورد.

 

اينكه طي روزهاي اخير خبرهاي بيشتري از TLOU Part 2 را دريافت مي‌كنيم و نمايش‌هاي بيشتري از بازي درحال تاييد شدن است، خبر از اين مي‌دهد كه احتمالا، سوني قصد دارد علاوه بر بازي Death Stranding، روي بازاريابي بازي The Last of Us 2 هم تمركز داشته باشد. هنوز مشخص نيست كه چه محتوايي قرار است از بازي در رويداد نام‌برده نمايش داده شود و بايد بيشتر صبر كنيم تا اين موضوع مشخص شود اما انتشار اطلاعات جديد از اين بازي به‌هر نحو و هر فرمي قطعا براي هواداران و دنبال‌كنندگانش خالي از لطف نخواهد بود.

همراه The Last of Us Part 2، بازي‌هاي Final Fantasy VII Remake ،Marvel's Iron Man VR ،Predator: Hunting Grounds ،Nioh 2 و Medievil طي رويداد نام‌برده، در غرفه‌ي سوني محتويات جديد خود را نمايش خواهند داد. رويداد هفته‌ي بازي مادريد در تاريخ سوم اكتبر سال ۲۰۱۹ ميلادي، پنج‌شنبه، ۱۱ مهر ۱۳۹۸ در مادريد اسپانيا برگزار خواهد شد. هنوز تاريخ انتشار بازي The Last of Us Part 2 مشخص نشده است و بازي در تاريخي نامعلوم راهي پلي استيشن 4 خواهد شد.

منبع : pushsquare


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گيم، اخبار تكنولوژي، تازه هاي ديجيتال، گيم، تكنولوژي، تازه هاي تكنولوژي، بازي جديد، تكنولوژي جديد، بازي، بازي جديد، اخبار بازي،

بازدید:

ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال چيست ؟ ( قسمت دوم )

در مقاله پيش رو به ذكر و تعريف ديگر موارد موثر در زمينه بازاريابي ديجيتالي يا ديجيتال ماركتينگ خواهيم پرداخت.پس تا انتهاي مقاله با ما همراه باشيد.

بهينه سازي موتور جستجو (سئو) در ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال
سئو همان بخش مورد علاقه تمامي صاحبان وب و صاحبان مشاغل است.
حتما شما نيز مي دانيد كه يكي از مهمترين معيارها براي به دست آوردن رتبه بالاتر در گوگل، افزايش سئو سايت است.
بخش بزرگي از ورودي وب سايت شما (يعني تعداد كاربراني كه وارد وب سايت شما مي‌شوند) از طرف گوگل است.

اگر بخواهيم يك عدد تقريبي بگوييم، حداقل 50 الي 70 درصد ورودي اكثر وب سايت‌ها از موتورهاي جستجو (مخصوصا گوگل در ايران) است، پس اين نيست كه تمامي صاحبان مشاغل خواستار سئو سايت بالا براي وب سايت خود هستند.
همانطور كه مي‌دانيد بر هيچ كس پوشيده نيست كه سئو سايت بالا باعث مي شود تا سايت شما در صفحه اول و يا لينك هاي بالاي گوگل قرار بگيرند و همين امر باعث جذب مشتري براي شما مي شود پس براي اطلاع بيشتر اين موضوع جذاب در جهت افزايش رنك سايت به مقالات سئو سايت چيست و عوامل موثر در سئو سايت و ابزارها و منابع سئو مراجعه كنيد.

بازاريابي محتوا در ديجيتال ماركتينگ چيست؟

 

قبل از توضيح بازاريابي محتوا در ديجيتال ماركتينگ، براي درك بهتر اين آيتم پيشنهاد مي كنيم ابتدا به مقاله پيشرفت محتوا در سئو 2019 توجه فرماييد .

بازاريابي محتوا، يك رويكرد استراتژيك براي بازاريابي است كه روي توليد و توزيع محتواي با ارزش تمركز دارد.

به واسطه اين رويه مي‌توانيد يك مخاطب از پيش تعريف شده را جذب و او را كنار خود حفظ كنيد.

در مرحله بعد فرآيند بازاريابي محتوايي، لازم است كه فرد جذب و حفظ شده را به واسطه راهكارهايي به يك مشتري سودآور تبديل كنيد.
هميشه بايد در نظر داشته باشيد كه بازاريابي محتوا يك فرآيند بلند مدت است.

در واقع بازاريابي محتوا همان هنر برقراري ارتباط با مشتري‌هاي بالفعل و بالقوه است.

شما به واسطه اين شيوه مشتريان خود را آموزش مي‌دهيد و بدون جلسه معرفي محصولات و خدمات جديد خود ، آنها را به سوي خود حركت مي‌دهيد.

اشتراك‌گذاري اطلاعات مفيد و كاربردي مرتبط با نياز مخاطبانتان سبب مي‌شود كه سرعت تبديل شدن يك مشتري عادي به يك خريدار وفادار ، افزايش يابد و ديگر اين كه آن ها براي محصولات جديدتان به شما مراجعه كنند ؛ تا ديگر نيازي نباشد هر بار كه محصول جديدي عرضه مي‌كنيد ، مجبور شويد كه مستقيما به آنها اطلاع‌رساني كنيد.
بازاريابي محتوا ، توسط كمپاني‌هاي بزرگي چون مايكروسافت ، سيسيكو و P&G مورد استفاده قرار مي‌گيرد و بي‌شك براي آن ها نيز مفيد بوده كه همواره سعي بر گسترده كردن رسانه‌هاي خود داشته اند.

كسب‌وكارهاي نوپا هم مي‌توانند با هزينه‌اي كم ، سراغ اين روش مفيد بروند و كسب‌وكار خود را به واسطه انتشار گسترده محتواهاي مفيد رشد دهند.
همواره حواستان باشد كه بازاريابي محتوا ، بدون محتواي باكيفيت امكان پذير نيست!

تاثير كيفيت محتوا بر مشتريان و روش هاي بازاريابي
اصلا مهم نيست كه با كدام روش به بازاريابي كسب‌وكار خود مي‌پردازيد ؛ زيرا توليد محتوا بخشي از فرآيند بازاريابي دروني (Inbound Marketing) كسب‌وكار شما را شكل مي‌دهد و لازم است روي كيفيت آن توجه ويژه‌اي داشته باشيد.

بازاريابي شبكه اجتماعي در ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال چيست ؟....


براي مطالعه كامل اين مطلب كليدي حتما روي لينك زير كليك كنيد..
ديجيتال ماركتينگ يا بازاريابي ديجيتال چيست ؟ ( قسمت دوم )


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

بازي هاي ويديويي يك گام ديگر به حضور در المپيك نزديك شدند

شركت اينتل هم‌زمان با مسابقات المپيك 2020، مسابقاتي را با حضور بازي‌هاي Rocket League و Street Fighter V برگزار مي‌كند.

در سال‌هاي اخير بحث‌هاي زيادي پيرامون حضور بازي‌هاي ويديويي به‌عنوان يكي از رشته‌هاي مسابقات المپيك شكل گرفته است؛ بحث‌هايي كه موافقان و مخالفان زيادي دارند ولي به نظر مي‌رسد كم‌كم در حال حركت به سمتي هستيم كه شايد بتوان در دوره‌هاي بعدي المپيك شاهد حضور بازي‌هاي ويديويي هم بود. اتفاقي كه رويداد Intel World Open مي‌تواند به‌نوعي آغازگر آن باشد.

به‌گزارش The Esports Observer، كمپاني اينتل قصد برگزاري مسابقاتي بزرگ با حضور دو بازي راكت ليگ (Rocket League) و استريت فايتر 5 (Street Fighter V) را دارد و قرار است براي هركدام از اين دو بازي هم ۲۵۰ هزار دلار جايزه در نظر گرفته شود، يعني در مجموع ۵۰۰ هزار دلار جايزه براي مسابقاتي كه به فاصله‌ي كمي از المپيك ۲۰۲۰ شاهد برگزاري آن خواهيم بود. به گفته‌ي مارك سابوتنيك مدير بخش تجاري اينتل، اين دو بازي به اين علت انتخاب شده‌اند كه حتي مخاطبان آماتور هم مي‌توانند از تماشاي آن‌ها لذت ببرند و مسابقات داغ و مهيج اين دو بازي را به‌خوبي دنبال كنند و البته اين قضيه در مورد ساخته‌ي كپكام با ژاپني بودن بازي و حال و هواي مناسب آن براي المپيك توكيو هم تركيب مي‌شود.

مسابقات مقدماتي اين دو بازي در كشورهاي مختلف و به‌شكل آنلاين برگزار خواهد شد و پس از آن نوبت به دور بعدي مسابقات در ماه ژوئن ۲۰۲۰ مي‌رسد كه در شهر كاتوويتسه واقع در لهستان دنبال مي‌شود. در نهايت هم افراد برتر عازم ژاپن مي‌شوند تا به فاصله‌ي كمي تا زمان برگزاري المپيك در تاريخ ۲۴ جولاي ۲۰۲۰ (۳ مرداد ۱۳۹۹) در تالار موسيقي Zepp DiverCity واقع در توكيو به رقابت با يكديگر بپردازند.

 

در حالي‌كه هنوز تا حضور رسمي بازي‌هاي ويديويي در المپيك فاصله داريم، بازي‌هاي آسيايي از اين نظر عملكرد بهتري داشته‌اند و در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۱۸ جاكارتا شاهد برگزاري مسابقاتي در اين زمينه بوديم؛ مسابقاتي كه البته با مدال‌هاي رسمي و تأثيرگذار در جدول مدال‌ها همراه نبودند، ولي در ۶ رشته‌ي مختلف از جمله Pro Evolution Soccer 2018، StarCraft II و League of Legends برگزار شدند و نمايندگان كشورمان هم در آن‌ها عملكرد مناسبي داشتند كه شامل يك نايب‌قهرماني در PES 2018 و مقام چهارمي در StarCraft II مي‌شد. در حال حاضر هم صحبت‌هايي مبني بر افزايش اهميت ورزش‌ هاي الكترونيك (Esports) و اهداي مدال‌هايي با ارزش واقعي در بازي‌هاي آسيايي ۲۰۲۲ به گوش مي‌رسد كه البته احتمال انجام اين كار خيلي هم زياد نيست.

در مورد المپيك هم تا امروز خبرهاي مختلفي را شاهد بوده‌ايم ولي با وجود اظهار اميدواري افرادي چون توني استانگه كه در انتخاب پاريس به‌عنوان ميزبان المپيك ۲۰۲۴ نقش داشت، رييس كميته‌ي بين‌المللي المپيك يعني توماس باخ همچنان علاقه‌ي زيادي به اين موضوع ندارد و خشن بودن بازي‌هاي ويديويي را عاملي براي عدم حضور آن‌ها در المپيك مي‌داند؛ موضوعي كه او در صحبت‌هاي سال گذشته‌ي خود هم به آن اشاره كرده و گفته بود:

هر بازي ورزشي كه با نبرد دو نفر همراه است خاستگاه خود را در عالم واقعيت دارد، ولي ورزش سعي مي‌كند آن‌ها را به شكلي متمدنانه نمايش دهد. اما موضوع بازي‌هاي ويديويي متفاوت است و وقتي شما با بازي خشني طرف هستيد كه در مورد كشتن ديگران است، نبايد انتظار حضور آن را در المپيك داشته باشيد.

البته با وجود صحبت‌هاي باخ، سال گذشته شاهد برگزاري مسابقاتي در ارتباط با ورزش‌هاي الكترونيك با همكاري اينتل در پيونگ‌چانگ كره‌جنوبي بوديم كه يك هفته قبل از المپيك زمستاني ۲۰۱۸ جريان داشت و تمركز آن روي StarCraft II بود. مدتي بعد از آن هم تيمو لوم، مدير بخش تلويزيون و بازاريابي كميته‌ي بين‌المللي المپيك از تمايل اين كميته به بررسي ورزش‌هاي الكترونيك به‌عنوان بخشي از مسابقات المپيك صحبت كرد.

منبع : kotaku


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گيم، اخبار تكنولوژي، تازه هاي ديجيتال، گيم، تكنولوژي، تازه هاي تكنولوژي، بازي جديد، تكنولوژي جديد، بازي، بازي جديد، اخبار بازي،

بازدید:

رتبه سايت خود را در گوگل افزايش دهيد!

اين روزها واژه سئو يا بهينه سازي سايت براي موتورهاي جستجو در دارندگان سايت بسيار رايج شده است. بسياري از مديران سايت اين مبحث را بسيار پيچيده مي‌دانند و فكر مي‌كنند براي بهبود رتبه سايت در گوگل مجبوريم چند ميليون تومان هزينه كنيم تا كارهاي عجيب و غريبي انجام شود و سايت ما در اولين نتايج جستجوي گوگل ظاهر شود.

ولي موضوع آنقدرها هم پيچيده نيست. هركسي كه درس‌هاي دبيرستان را با موفقيت گذرانده است مي‌تواند بهينه‌سازي سايت را فرا بگيرد و رتبه سايتش را بهبود بخشد. البته اين‌كار فرايندي مستمر است و كاري نيست كه يكبار انجام شود و سپس به فراموشي سپرده شود و مناسب‌ترين فرد براي انجام اين‌كار مدير همان سايت است.

SEO چيست؟

سئو مخفف واژه‌هاي Search Engine Optimization است كه معني آن «بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو» است. بهينه‌سازي سايت براي كليدواژه‌اي خاص انجام مي‌شود. كليدواژه عبارتي است كه در گوگل جستجو مي‌شود كه مي‌تواند شامل يك يا چند كلمه باشد. وقتي صفحه اي از سايتمان را براي كليدواژه‌اي بهينه كنيم، وقتي فردي آن كليدواژه را در گوگل جستجو كرد سايت ما در اولين نتايج جستجو ظاهر مي‌شود و در نتيجه ترافيك سايت افزايش مي‌يابد. سايت ديجي كالا با قرار گرفتن در اولين نتايج جستجو به ورودي زيادي دست يافتند. نكته مهم آن است كه سئو بر هر صفحه سايت اعمال مي‌شود و هر صفحه سايتمان مي‌تواند رتبه‌اي متفاوت از ديدگوگل داشته باشد. وقتي از صفحه خاصي از سايت صحبت نمي‌شود و به  بهينه‌سازي اشاره مي‌شود معمولا منظور، بهينه‌سازي صفحه اصلي سايت است.

چرا سايت را براي گوگل بهينه كنيم؟

هر سايتي براي موفقيت به بازديدكننده نياز دارد و يكي از بهترين روش‌هاي جذب بازديدكنندگان باكيفيت، هدايت افرادي است كه خودشان به‌دنبال مطالب سايتمان هستند و در گوگل به جستجو مي‌پردازند. حال چرا در مباحث بهينه‌سازي سايت بيشتر درباره گوگل صحبت مي‌شود؟ در طراحي وب سايت بايد بهينه سازي به درستي رعايت شود. زيرا تعداد جستجوهايي كه در گوگل انجام مي‌شود بيشتر از ۶ برابر مجموع تمامي جستجوهايي است كه در موتورهاي جستجوي ديگر مانند ياهو و … انجام مي‌شود. نكته ديگر آن است كه اصول بهينه‌سازي سايت در موتورهاي جستجو تقريبا مشابه هستند، بنابرين اگر سايت را براي گوگل بهينه كنيد، معمولا در موتورهاي جستجوي ديگر نيز رتبه خوبي خواهيد داشت.

نتايج طبيعي و نتايج تبليغاتي گوگل

همانطور كه مي‌دانيد براي ديده‌ شدن در اولين نتايج جستجوي گوگل دو راه وجود دارد. يك راه پرداخت مبلغي به گوگل براي نمايش تبليغ شما در ستون سمت راست نتايج جستجو است. گوگل سيستم تبليغاتي پيشرفته‌اي دارد كه Adwords نام دارد و درآمد اصلي گوگل از اين راه است. شما مي‌توانيد متن تبليغاتي كوتاهي تعريف كنيد و هرگاه كسي واژه موردنظر شما را جستجو كرد، تبليغ شما را ببيند. سايت هايي مثل فيليمو در ابتدا با گرفتن ادورز به نتايج رسيدند سپس در آن منطقه ثابت شدند.

راه ديگر قرار گرفتن در اولين نتايج طبيعي گوگل است. براي اين كار لازم نيست پولي بپردازيد و بايد بر بهينه‌سازي سايت كار كنيد. نتايج طبيعي همان نتايج جستجو هستند كه در ستوان سمت چپ گوگل نمايش داده مي‌شوند و هر روز با آنها سروكار داريم. ولي موضوع مهم آن است كه اهميت اين دو مكان يعني نتايج طبيعي و نتايج تبليغاتي يكسان نيست.


 طبق بررسي‌هايي كه در سال ۲۰۱۰ توسط يك شركت معروف آمريكايي انجام شده، كمتر از ۵ درصد جستجوگران بر نتايج تبليغاتي كليك مي‌كنند، ولي حدود ۴۵ درصد آنها بر اولين نتيجه جستجوي طبيعي گوگل كليك مي‌كنند. پس اگر در كليدواژه موردنظر اولين نتيجه جستجوي گوگل باشيم از هر ۱۰۰ جستجوگر ۴۵ نفر وارد سايت ما خواهند شد، درحالي كه حداكثر ۵ نفر از طريق لينك‌هاي تبليغاتي وارد سايت مي‌شوند. اين موضوع براي سايت هاي خبري مثل نمناك بسيار مهم است تا تزافيك بيشتري دريافت كنند. ترافيك ايجاد شده از نتايج طبيعي، ۹ برابر ترافيك حاصل از تبليغ در گوگل است و همين موضوع اهميت و ارزش بهينه‌سازي سايت را نشان مي‌دهد. يكبار ديگر تكرار مي‌كنيم ترافيك ايجاد شده از نتايج طبيعي رايگان است!

بهينه‌سازي سايت شامل چه كارهايي است؟

بهينه‌سازي سايت به دو بخش عمده تقسيم مي‌شود.

۱. تغييرات داخل سايت يا بهينه‌سازي صفحات سايت

۲. بهينه‌سازي در خارج از سايت

بهينه‌سازي صفحات سايت همان ايجاد تغييرات در محتويات و كد صفحات و كلا تمام تغييراتي است كه در سايتمان انجام مي‌دهيم. بهينه‌سازي خارج از سايت با ايجاد لينك‌هاي باارزش از سايت‌هاي ديگر به سايت ما و چند كار ديگر انجام مي‌شود كه خود مبحث بسيار گسترده‌اي است. حال شايد اين سوال پيش بيايد كه كدام مهم‌تر است؟ اگر در مورد ايران صحبت كنيم، بسياري از وب‌سايت‌ها به‌طور حرفه‌اي بر بهينه‌سازي سايتشان كار نمي‌كنند و در بسياري از كليدواژه‌ها رقابت خيلي تنگاتگ نيست. اولين گام بهينه‌سازي، كار بر صفحات سايت است.  اگر در زمينه سئو سايت اطلاعات و تجربه كافي نداريد هيچ وقت در اين زمينه فعاليت نكنيد چرا كه اولين قدم اشتباه آخرين قدم  است به شما پيشنهاد مي كنيم ليست تعرفه سئو را مطالعه كنيد تا از هزينه هاي سئو آگاه شويد .وقتي صفحات سايت را به‌اندازه كافي بهبود ببخشيم معمولا تغيير قابل‌توجهي در رتبه سايت ما ايجاد مي‌شود و حتي شايد در اولين نتايج گوگل قرار بگيريم. سپس مي‌توانيم به بهينه‌سازي در خارج از سايت يا همان لينك‌سازي بپردازيم. البته در بهينه‌سازي حرفه‌اي حتما بايد بر دو مورد نيز كار كنيم.

انتخاب كليدواژه مناسب

اولين و مهم‌ترين قدم در بهينه‌سازي سايت براي موتورهاي جستجو انتخاب كليدواژه‌هاي مناسب است. البته شايد بهتر باشد براي شروع بر يك كليدواژه تمركز كنيم و سپس تعداد كليدواژه‌ها را افزايش دهيم. بدترين اتفاق ممكن در بهينه‌سازي سايت آن است كه سايتتان براي يك كليدواژه نامناسب بهينه شده باشد. مديران سايت ورزش 3 انتخاب كلمه كليدي را مهم ترين قدم اوليه مي دانند. فرض كنيد رستوران جديدي راه‌اندازي كرده‌ايد كه نامش «رستوران آناناس» است. اگر سايت خود را براي كليدواژه «رستوران آناناس» بهينه كنيد اين كار احتمالا هيچ تاثيري در افزايش ترافيك سايت نخواهد داشت، زيرا در ماه شايد يك نفر هم اين كليدواژه را جستجو نكند. البته اگر بعدها كه رستوران خيلي معروف شد شايد اين كليدواژه مناسب باشد.

 


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

اولين ريتينگ بازيكنان فيفا ۲۰ اعلام شد – ۱۰ بازيكن برتر

اولين ريتينگ بازيكنان فيفا 20 توسط الكترونيك آرتز اسپورت از طريق شبكه‌هاي مجازي و صفحه اصلي اين بازي اعلام شد. آن‌ها اساس ريتينگ بازيكنان را عملكرد آنان در سال گذشته مي‌دانند و به همين طريق در بخش‌هاي مختلفي مثل سرعت و يا دريبل به آن‌ها امتياز مي‌دهند.

 

در فيفا 20 امسال ده بازيكن برتر به ترتيب ليونل مسي، كريستيانو رونالدو، نيمار، ادن هازارد، كوين دي بروينه، جان اوبلاك، ويرجيل فن دايك، محمد صلاح، لوكا مودريچ و مارك آندره ترشتگن هستند. به اين ترتيب رئال مادريد و ليورپول هركدام با داشتن دو بازيكن در اين ليست بيشترين تعداد بازيكن را دارند. براي مشاهده تمام صد بازيكن برتر مي‌توانيد از لينك استفاده كنيد.

منبع : ea


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گيم، اخبار تكنولوژي، تازه هاي ديجيتال، گيم، تكنولوژي، تازه هاي تكنولوژي، بازي جديد، تكنولوژي جديد، بازي، بازي جديد، اخبار بازي،

بازدید:

اپل سه برنامه مطالعاتي جديد در حوزه سلامت معرفي كرد

اپل سه برنامه‌ي جديد مطالعاتي در زمينه‌ي پايش سلامت قلب، برنامه‌ي سلامت بانوان و برنامه‌ي سلامت شنوايي كاربران را معرفي كرد.

اپل امشب در رويداد معرفي آيفون ۱۱، هم‌زمان با معرفي اپل واچ سري ۵، سه برنامه‌ي مطالعاتي جديد در حوزه‌ي سلامت شامل برنامه‌ي سلامت شنوايي، برنامه‌ي مطالعاتي در حوزه‌ي سلامت بانوان و برنامه‌ي مطالعاتي در زمينه‌ي سلامت قلب را معرفي كرد.

كوپرتينونشين‌ها برنامه‌هاي مطالعاتي و تحقيقاتي خود را با همكاري مؤسسه‌هاي پيشرو در حوزه‌ي پزشكي پيش مي‌برند. اپليكيشن جديد Research، مرتبط با برنامه‌هاي تحقيقاتي و مطالعاتي اپل بيش‌ازپيش سلامت كاربران را مورد توجه قرار مي‌دهد. همان‌طور كه گفته شد سازمان‌هاي معتبري در حوزه‌ي مراقبت‌هاي بهداشتي و مؤسسه‌هاي معتبر پزشكي و دانشگاهي در برنامه‌هاي مطالعاتي جديد، اپل را ياري مي‌‌كنند. كاربران به‌زودي مي‌توانند اپليكيشن Research را به‌صورت رايگان از اپل استور دانلود كنند و به تمايل خود در اين برنامه‌ها مشاركت كنند.

جف ويليامز، يكي از مديران اپل در مورد برنامه‌هاي جديد اعلام كرد:

برنامه‌ي مطالعاتي اپل در زمينه‌ي سلامت قلب به نام Apple Heart Study، تأثير مثبتي بر تحقيقات پزشكي در حوزه‌ي سلامت قلب خواهد داشت. آيندگان مي‌توانند از نتايج چنين تحقيقاتي سود ببرند. اپل، در سطح گسترده‌تري تحقيقات حوزه‌ي سلامت را دنبال مي‌كند و بيش‌ازپيش خود را نسبت به سلامت كاربران متعهد مي‌داند.

 

دربرنامه‌ي تحقيقاتي و مطالعاتي Apple Heart and Movement، وضعيت قلب كاربر در حالت‌هاي مختلف از جمله حين پياده‌روي يا در حالت‌هاي بدون تحرك پايش مي‌‌شود.

يكي ديگر از برنامه‌هاي مطالعاتي اپل، به سلامت بانوان مربوط مي‌شود. برنامه‌ي مطالعاتي Women’s Health با همكاري دانشكده‌ي چان هاروارد و مؤسسه ملي علوم بهداشت محيط زيست ايالات متحده آمريكا (NIEHS) راهبرد خواهد شد. ظاهرا، اين نخستين برنامه‌ي طولاني‌مدت اپل براي بررسي سلامت بانوان است كه موضوعاتي ازجمله زايمان، ناباروري، پوكي استخوان، يائسگي، دوره‌هاي قادگي و در كل سلامت بانوان را مورد توجه قرار مي‌دهد.

يكي ديگر از برنامه‌هاي مطالعاتي اپل به حوزه‌ي سلامت شنوايي كاربران توجه نشان مي‌‌دهد. برنامه‌ي مطالعاتي ‌Hearing Health، براي نخستين بار توسط كوپرتينونشين‌ها اجرايي مي‌شود. داده‌‌هاي مربوط به عادت‌هاي شنيداري كاربران جمع آوري شده و در نهايت داده‌‌هاي مطالعاتي دراختيار سازمان بهداشت جهاني نيز قرار داده خواهد شد. يكي از اهداف اپل در دنبال كردن چنين تحقيقي، توجه به سلامت حوزه‌ي شنوايي كاربران است.

اپل قصد دارد با پايش عادت‌‌هاي شنيداري كاربران و جمع آوري داده‌هاي مربوط به اين حوزه، بروز مشكلاتي همچون ناشنوايي كامل يا مشكلات شنيداري در اثر استفاده‌ي نادرست از دستگاه‌هاي مختلف را به‌ حداقل برساند. ميليون‌ها كاربر جوان دراثر استفاده‌ي نادرشت از محصولات صوتي، دچار مشكلات شنوايي مي‌شوند. برخي از آن‌ها حتي دچار ناشنوايي دائمي مي‌شوند.

اپل قصد دارد در كنار سازمان بهداشت جهاني، استانداردهاي جديدي در حوزه‌ي شنيداري تبيين كند تا بروز چنين مسايلي به حداقل برسد.

منبع : 9to5mac


برچسب‌ها: اخبار، اخبار گيم، اخبار تكنولوژي، تازه هاي ديجيتال، گيم، تكنولوژي، تازه هاي تكنولوژي، بازي جديد، تكنولوژي جديد، بازي، بازي جديد، اخبار بازي،

بازدید:

CRM چيست؟

CRM يا مديريت ارتباط با مشتري چند سالي است كه وارد حوزه بازاريابي و مديريت شده است.منظور از CRM كه مخفف مديريت ارتباط با مشتري مي باشد اين است كه ارتباط با مشتريانمان و نحوه پاسخ به نيازها و در خواست هاي آنها را به بهترين شكل مديريت كنيم ، كه اين امر باعث موفقيت روز افزون كسب و كارمان خواهد شد.
بايد اين را در نظر گرفت كه CRM (سي آر ام) تنها يك نرم افزار نيست.
امروزه برخي اوقات منظور از سي آر ام يك برنامه تحت وب يا نرم افزار است كه به سازمان ها اجازه مي دهد كه بيشتر بر روي فعاليت ها و روابط مرتبط با مشتريان ، خريداران ، تامين كنندگان و همكاران خود تمركز كنند در صورتي كه CRM از لايه استراتژي آغاز شده و در نهايت نرم افزارهاي CRM ابزاري هستند براي تسهيل در اجراي استراتژي هاي سازمان.

در واقع CRM مجموعه اي است از: فرايندهاي سازماني، افراد و تكنولوژي

تعريف CRM يا مديريت ارتباط با مشتري از ديدگاه فرانسيس باتل چيست ؟
از ديدگاه فرانسيس باتل CRM تعريف مشخصي ندارد؛ هر كسي آن را به شكلي تعريف كرده است.
حتي بر سر اينكه CRM مخفف چيست هم قطعيت كامل وجود ندارد و بعضي ها آن را مخفف Customer Relationship Marketing مي دانند.

 


اما چيزي كه مهم تر است اين است كه مديريت ارتباط با مشتري به چهار شكل كاملا متفاوت مورد توجه قرار گرفته است:

استراتژيك
عملياتي
تحليلي
تعاملي

CRM يا مديريت ارتباط با مشتري استراتژيك چيست؟
در نگاه استراتژيك به مديريت ارتباط با مشتري ، CRM يك استراتژي محوري و كليدي در كسب و كار است و قرار است مشتريان سود ده را جذب كسب و كار كرده و آن ها را براي ما حفظ كند.

CRM يا مديريت ارتباط با مشتري عملياتي چيست؟
هر فرايندي كه به نوعي با مشتري مرتبط است ، با استفاده از سيستم هاي نرم افزاري ، به ابزارهاي اتوماتيك تجهيز مي شود. مانند بازاريابي، فروش و خدمات مشتريان.

CRM يا مديريت ارتباط با مشتري تحليلي چيست؟
مديريت ارتباط با مشتري ، CRM ابزاري براي تحليل هوشمندانه داده ها و اطلاعات مربوط به مشتري با هدف هاي استراتژيك و يا عملياتي است.

CRM يا مديريت ارتباط با مشتري تعاملي چيست؟
مديريت ارتباط با مشتري ، CRM از تكنولوژي براي مديريت مرزهاي سازمان ، چه در رابطه با مشتري وچه شركاي تجاري استفاده مي شود و هر نوع داده و اطلاعاتي كه از مرزهاي سازمان عبور مي كند توسط اين سيستم مديريت مي شود.

براي مطالعه كامل اين مطلب كليدي حتما بر روي لينك زير كليك كنيد..

CRM چيست؟


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ]