طراحي فلت و طراحي متريال، چه تفاوت هايي بين اين دو نوع طراحي وجود دارد؟

اگر با مفاهيم طراحي سايت آشنا باشيد، مطمئنا در تمايز بين طراحي متريال و طراحي فلت دچار چالش خواهيد شد. طراحي متريال، زباني جديد در طراحي سايت است كه گوگل در يكي از كنفرانس هاي خبري خود آن را معرفي كرده است.

در روش طراحي سايت فلت تا حد امكان از سايه ها و گراديان رنگي استفاده نشده و اجزاي اصلي صفحه سايت با استفاده از رنگ هاي يك دست و درخشان در كنار فونت هاي خوانا به نمايش گذاشته مي شوند.
اما به راستي چه تفاوت هايي بين اين دو شيوه طراحي وجود د ارد؟ كدام يك بر ديگري ارجحيت دارد؟ در حقيقت، يكي از نگراني هاي طراحان مبتدي، تشخيص به موقع تفاوت هاي ميان اين دو نوع سبك از طراحي مي باشد. در اين مقاله قصد داريم به برخي از تفاوت هاي عمده بين طراحي متريال و طراحي فلت بپردازيم.

اسكوئومورفيسم در طراحي سايت به چه معناست؟
اسكوئومورفيسم ، در طراحي به معناي ميزان تقليد طرح از جهان فيزيكي است. دراين رويكرد معمولا، ابزارهاي آنلاين ساخته شده در صورتي ايده آل هستند كه براي ابراز خود تداعي گر يك ابزار فيزيكي باشند! اسكومورفيسم درست نقطه مقابل طراحي فلت است. در اسكومورفيسم تلاش مي شود فضاي سه بعدي پيرامون را براي كاربر در تجربه اي مجازي بازسازي كرد.
موضوع اصلي با اين نوع از طراحي ها اين است كه اغلب زياد از حد هستند تا آنجا كه المان هاي طراحي ديگر جالب و مفيد نيستند و در عين حال عملكرد سايت يا اپليكيشن را مسدود ميكنند.
كليد اصلي اجتناب از ناكامي، بدون توجه به استايل طراحي كه شما برگزيده ايد، رعايت اصول طراحي سايت است. با رعايت اصول طراحي بدون شك شما نيز مي توانيد به جايگاه سايت هايي همچون آپارات دست يابيد. اگر شما در آغاز انتخاب كنيد كه چه نوع طراحي را ميخواهيد پياده سازي كنيد، محصول نهايي عذاب آور خواهد بود. درعوض، در آغاز به هدف نهايي سايت فكر كنيد و اينكه كاربران چگونه به اهدافشان خواهند رسيد. اگر اينكار را انجام ندهيد، هيچ استايلي نميتواند پروژه شما را نجات دهد.

طراحي فلت (تخت) در طراحي سايت
طراحي فلت، در بسياري از جهات، طراحي ساده به اصول اوليه است طراحي فلت نوعي طراحي سايت است، خالي از هر گونه المان سه بعدي. اين طراحي هرگونه سليقه‌ي سبكي‌ را كه سعي كند تصور معادلي از دنياي واقعي بدهد را حذف مي‌كند مانند سايه هاي عميق، شيب و بافت. طراحي سايت فلت صرفا بر فعل و انفعال آيكون ها، تايپوگرافي، و رنگ متمركز شده است. به طور مثال طراحي گذشته سايت ايسنا به اين حالت بود . طراحي سايت فلت بصورت منحصر به فردي براي نخستين بار اينترنت و نيازهاي كاربران آن را با دكمه ها و طرح هاي رنگي ساده در راستاي كارآمدي و درك و شناسايي سريع عناصر و آيكون هاي نرم افزار ارائه نمود. يكي از اولين سبك هاي منسجم ساخته شده با هدف و براي رسانه هاي ديجيتال است.

ويژگي و هدف اصلي در استفاده از سبك طراحي فلت ، پياده سازي و رعايت دقيق اصول كاربردپذيري ، دسترسي پذيري و معماري محتوا و اطلاعات به شكلي كاملا بهينه و پايدار است . اگر به دنبال كمك براي طراحي سايت به صورت فلت هستيد لينك https://webdaran.com/ را دنبال كنيد . اينكه در اين سبك طراحي ما از فضاهاي باز و المان هاي نسبتا بزرگ استفاده ميكنيم بدين دليل هست كه آن چيزي را در اختيار مخاطب قرار دهيم كه دقيقا به آن نياز خواهد داشت و با صرف نظر از زرق و برق هاي گرافيكي آنچناني كه در سال هاي گذشته و چه بسا حال حاضر هم استفاده ميشود دور شويم و به يك نكته جامع برسيم كه اولين و تنها چيزي كه از ساير موارد در طراحي صفحات وب و اپليكيشن ها اهميت دارد محتوا بر اساس نياز مخاطب مي باشد. در ادامه برخي از مزايا و معايب طراحي فلت را با شما به اشتراك مي گذاريم:

مزايا طراحي فلت در طراحي سايت
1-اصول طراحي المان هاي فلت به راحتي به صورت قالب هاي واكنشگرا سازماندهي مي شوند
2-طرح ساده مي شود ، عناصر غير ضروري گرافيكي و متحرك حذف شده و نتيجه آن كاهش زمان بارگذاري است.
3-حذف تمام گزينه هاي طراحي غير ضروري ، موجب تسهيل طراحي سايت و سريع تر شدن روند پروژه است . همچنين اين امر باعث كاهش سرعت لود سايت مي شود كه براي سايت هاي سنگين مثل ديجي كالا بسيار مهم است .
4-فقدان عناصر اسكوئومورفيك مي تواند خواندن و درك مطالب سايت را ساده تر نمايد و آن را سرعت بخشد.
5-همچنين تمام گزينه هاي طراحي غير ضروري را حذف مي كند و باعث تسهيل طراحي سريع سايت مي شود.
6-طراحي هاي فلت، بي نهايت قابل انطباق بوده و به راحتي مي توان آن ها را تبديل به ريسپانسيو كرد.

معايب طراحي فلت در طراحي سايت
1-طراحي فلت شما را محدود به اشكال و آيكن هاي ساده و رنگ ها مي نمايد.
2-اگر بيش از حد از آن بهره گرفته شود هويت سايت نيز به زبان ساده يك دست و يكنواخت و تكراري مي شود.
3-برخي از سايت ها يا برنامه ها نياز به راهنمايي بصري و گرافيكي پيچيده اي دارند تا كاربر را از طريق فرآيند هدايت كند، كه يكي از نقاط مهم شكست طراحي فلت به حساب مي آيد. يكي از شكايات رايج اين است كه عدم سايه افتادن و لبه هاي بلند مي تواند دشوار باشد كه دكمه هاي قابل كليك را جدا از گرافيك برداري هاي استاتيك قرار دهيد.
4-هرج و مرج موجود در طراحي فلت مي تواند براي ايجاد يك وب سايت يا اپ موبايل اصلي و اورجينال سخت و مشكل ساز باشد.

طراحي متريال در طراحي سايت

اگر بخواهيم در يك جمله بگوييم متريال ديزاين چيست، مي‌توانيم بگويم متريال ديزاين نسخه مكتوب، مستند و علمي طراحي فلت هست. اين طراحي توسط گوگل به وجود آمده. همه اصول طراحي‌ آن، بند به بند توسط گوگل طراحي شده و همه‌ي تغييرات مفهومي‌ توسط گوگل هدايت و كنترل شده است.  اين كنترل شدن ها باعث تاييد شدن از جانب گوكل و در نتيجه موفقيت سايت هايي همچون طرفداري ميشود .منتقدان طراحي فلت استدلال مي كنند كه بيش از حد براي از بين بردن تمام زواياي اسكوئومورفيسم تلاش ميكند.
طراحي فلت بنظر آنها بيش از حد راديكالي است. طراحي متريال وارد شد تا محور Z را به وب بازگرداند. مجموعه اي از استانداردهاي طراحي توسط Google در يك سند گنجانده شده است چاشني اسكوئومورفيسم كمي به طراحي فلت افزوده شود، ولو با شناور ساختن چند طرح فلت در يك قاب.

مزاياي طراحي متريال در طراحي سايت
1-آرايش 3 بعدي آن ايجاد تعامل با كاربر را ساده تر مي كند. به عنوان مثال از سايه ها براي نشان دادن ترتيب لايه ها استفاده مي شود.
2-بر خلاف طراحي فلت ، طراحي متريال داراي مجموعه اي از دستورالعمل هاي دقيق و خاص هستند.
3-اگر در زمينه طراحي سايت فروشگاهي و توسعه و طراحي برنامه موبايل هستيد ، طراحي متريال مي تواند يك طراحي يكپارجه و ريسپانسيو براي تمام دستگاه ها ارائه دهدو يك راهكار مناسب براي توسعه برند شماست
4-اين نوع طراحي مناسب براي اصول انيميشين سازي است و بايد به صورت دستي اجرا گردد.

معايب طراحي متريال در طراحي سايت
1-جدا از اين كه طراحي متريال را دوست داريد يا نه ، اين روند طراحي به دست و پاي گوگل گره خورده است و اين خوب نيست. هويت منحصر بفرد و يكتا را از روح سايت مي گيرد.
2-طراحي متريال باعث پايبندي توسعه دهندگان به مواد و مفاد دستور العمل ها و كاهش خلاقيت فردي در پروژه مي شود.

نتيجه گيري
در واقع نمي توان گفت طراحي متريال الويت بيشتري نسبت به طراحي فلت دارد. هر دو بسيار مينيمال و زيبا هستند. ممكن است با خودتان فكر كنيد كه طراحي فلت كاربرد بيشتري در طراحي وب سايت دارد اما اصلا اينچنين نيست. در مورد طراحي انيميشن ها به طراحي متريال نياز داريد. تنها چيزي كه بايد به آن فكر كنيد، نمايي كاربر پسند در وب سايت و ادغام اين دو نوع سبك و يا به عبارتي بهتر، زبان طراحي است.
بسياري از طراحان مجرب ، طراحي با استفاده از سبك طراحي فلت را ترجيح مي دهند. و اين سايت ها نيز به موفقيت رسيده اند سايت نمناك يكي از نمونه هاي كاربردي در اين زمينه است . بارگيري با استفاده از اين سبك طراحي، بسيار سريع تر صورت مي گيرد زيرا در نماي انيميشن براي اين كه تصاويربرجسته تر شوندف قطعا زمان بارگيري تصوير و فيلم نيز افزايش خواهد يافت. اگر علاقه اي به طراحي انيميشن هاي گرافيكي نداريد، توصيه مي كنيم سراغ طراحي فلت برويد. ولي چنانچه به فكر راه اندازي يك وب سايت فانتزي باشيد، طراحي متريال بهترين ايده مي باشد.


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

آزمايش موفقيت‌آميز ليزر توسط نيروي هوايي آمريكا

اين سيستم، نمايشگر ليزري پرانرژي خودنگهدار است كه از زمين روي هواپيماهاي جنگي نصب مي‌شود و براي پرتاب يا شليك چندين موشك به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

 

نيروي هوايي ارتش ايالات متحده اعلام كرد كه به تازگي آزمايش جديدي را با موفقيت پشت سر گذاشته است. اين آزمايش در زمينه ليزر و فناوري مربوط به آن انجام شده است.
اين تيم ليزري براي پرتاب چند موشك در هنگام پرواز هواپيما كاربرد دارد و سيستم مورد بحث روي هواپيما سوار مي‌شود و براي حفاظت از دستگاه در برابر حملات مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گفتني است كه آغاز به كار پروژه اين ليزر، سال 2016 بود.

آزمايشگاه پژوهشي نيروي هوايي آمريكا اين آزمايش را در قالب يك عمليات در نيومكزيكو انجام داد.
شايان ذكر است كه اين آزمايش به تازگي انجام نشده است و تاريخ انجام آن در ماه آوريل ثبت شده است. نامي كه براي اين سيستم انتخاب شده "SHiELD" است.

"SHiELD" به معناي نمايشگر ليزري پرانرژي خودنگهدار است كه از زمين روي هواپيماهاي جنگي نصب مي‌شود و براي پرتاب يا شليك چندين موشك به صورت همزمان و در حال پرواز مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

منبع : ورج


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

ارائه اينترنت ماهواره‌اي در هواپيماهاي باريك‌پيكر امريكن ايرلاينز

امريكن ايرلاينز اينترنت واي فاي مبتني بر ماهواره را به مسافران هواپيماهاي باريك پيكر خود ارائه مي دهد.

امريكن ايرلاينز از نظر تعداد ناوگان و نيز مسافران بزرگترين خط هوايي جهان به شمار مي رود. اين شركت قصد دارد در بيش از 700 هواپيماي باريك پيكر خود اينترنت را از طريق ماهواره ارائه دهد. هواپيماهاي شامل اين طرح از مدل هاي بوئينگ 737 و ايرباس A319 و A320 هستند كه عمدتاً در مسيرهاي داخلي ايالات متحده به كار گرفته مي شوند. بسته به مقصد سفر، اينترنت توسط يكي از شركت هاي Gogo 2Ku يا ViaSat Ka ارائه مي شود. اين سيستم در مقايسه با روش هاي واي فاي زميني قديمي، سريعتر و مطمئن تر هستند.

 

تمامي اين هواپيماها همچنين امكان نمايش 12 كانال تلويزيوني زنده را روي دستگاه هاي كاربران فراهم مي كنند. قرار است اين قابليت حتي در پروازهاي بين المللي هم ارائه شوند؛ قابليتي كه به طور معمول در خطوط بين المللي جايي ندارند. البته بايد اشاره كرد كه پيش از اين هم امريكن ايرلاينز چنين سرويس اينترنتي را در هواپيماهاي پهن پيكر خود ارائه داده بود اما تعداد اين هواپيماها بسيار كمتر بودند.

در كنار ارائه اينترنت پر سرعت ماهواره اي، امريكن ايرلاينز در آينده پريزهاي برق را براي هر يك از صندلي ها در ناوگان اصلي خود و نيز ناوگان منطقه اي با دو كلاس پروازي ارائه خواهد كرد. علاوه بر اين قرار است عمده هواپيماهاي باريك پيكر اين شركت به نگه دارنده هاي تبلت مجهز شوند.

منبع : تچ


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

الگوريتم تطبيق عصبي ( Neural Matching ) چيست؟

الگوريتم تطبيق عصبي چه كاري را انجام مي دهد؟

گوگل اخيرا يك مقاله پژوهشي را منتشر كرده است كه با موفقيت سوالات يا جملات سرچ شده را تنها با استفاده ازعبارت جستجو شده به صفحات وب سايت ها تطبيق مي دهد.

در حالي كه اين الگوريتم ممكن است به طور كامل در حال استفاده نباشد يا شايد به عنوان بخشي از يك گروه از الگوريتم ها استفاده شود ، گوگل آن را به عنوان نمونه اي از اين كه چگونه يك الگوريتم تطبيق عصبي مي تواند عمل كند ، نشان مي دهد.

 

آيا Google از الگوريتم هاي منتشر شده استفاده مي كند؟
گوگل هميشه از الگوريتم هايي كه در پتنت ها و مقالات پژوهشي منتشر مي شود استفاده نمي كند.

با اين حال ، تعداد نامحدودي از الگوريتم هاي منتشر شده ، در واقع در الگوريتم هاي جستجوي گوگل استفاده مي شود.

همچنين بايد بيان شود كه گوگل به طور كلي تاييد نمي كند كه آيا الگوريتم خاصي در حال استفاده است يا خير.

بحث هاي تامل برانگيز گوگل در رابطه با الگوريتم هوش مصنوعي

گوگل قبلا به طور كلي در مورد الگوريتم هايي نظير الگوريتم پاندا و الگوريتم پنگوئن بحث كرده است.

اما به نظر مي رسد اين بحث باعث شده كه دني سوليوان به عنوان يك سرنخ از الگوريتم تطبيق عصبي استفاده كند زيرا اين الگوريتم توسط دني سوليوان در حساب توييتريش اين گونه بيان شده:

“نحوه جستجو افراد در رابطه سوال خود اغلب از طريق اطلاعاتي است كه مردم و دوستانشان در مورد راه حل آن پرسش مي گويند.”

همچنين بيان كرده اند كه : الگوريتم تطبيق عصبي به مثابه هوش مصنوعي است كه باعث مي شود عبارات جستجو شده بيشتر به محتواي صفحات بالا آمده مربوط شود.

 


هوش مصنوعي ، يادگيري عميق و رتبه بندي صفحات
هوش مصنوعي گوگل به تازگي لينكي به يك مقاله پژوهشي جديد به نام Deign Relevance Ranking داده كه در آن ميزان ارتباط كلمه يا جمله مورد جستجو با محتواي صفحات نمايش داده شده در گوگل ، منتشر شده بود.

<<؟<<؟<<براي مطالعه كامل درباره اين الگوريتم حتما روي لينك زير كليك كنيد >>؟>>؟>>

الگوريتم تطبيق عصبي ( Neural Matching ) چيست؟


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

كشف بزرگترين مخزن يخ آب در مريخ ؛ دستاوردي شگفت انگيز براي زندگي در مريخ

دانشمندان در جديدترين بررسي‌هاي خود توانستند بزرگترين مخزن يخ آب در مريخ را كشف كنند. اين مخزن در زير سطح قطب شمال سياره سرخ قرار دارد كه حتي مي‌توان از آن براي زندگي در مريخ نيز استفاده كرد.

 

سياره مريخ داراي شباهت‌هاي متعددي با زمين است كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به برخورداري سياره سرخ از مخازن يخ آب در زير سطح اين سياره به خصوص در مناطق قطبي آن اشاره كرد. دانشمندان از مدت‌ها قبل نظريه‌هايي مبني بر وجود يخچال‌هايي زير سطح مريخ را مطرح كرده بودند كه بررسي‌هاي جديد به كمك تصاوير ماهواره‌اي پيشرفته ادعاي آنها را به خوبي ثابت مي‌كند. گروهي از محققان بر اين باورند كه حتي مي‌توان از اين مخازن يخ آب در مريخ براي پروژه‌هاي زندگي در سياره سرخ استفاده كرد.

چگونگي كشف مخزن يخ آب در مريخ
دانشمندان دانشگاه آستين تگزاس و آريزونا با بررسي دقيق لايه‌هاي يخ آب زير كلاهك يخي قطب شمال سياره سرخ توانستند بزرگ‌ترين مخزن يخ آب مريخ را كشف كنند. اين محققان با استفاده از داده‌هاي SHARAD، رادار ژرفاسنج سوار بر مدارگرد شناسايي مريخ (MRO) به اين كشفيات مهم دست پيدا كردند. گفتني است امواج رادارهاي اين تجهيزات توانايي نفوذ به عمق 2.4 كيلومتري سطح مريخ را دارد. بررسي‌ها نشان مي‌دهد در برخي مناطق تا عمق 1.6 كيلومتري زير سطح قطب شمال لايه‌هاي زيادي از شن و يخ وجود دارند و در برخي مناطق ديگر نيز حدود 90 درصد از لايه‌ها داراي آب هستند. محققان معتقدند اگر اين مخازن يخ آب مريخ ذوب شوند، سراسر مريخ اقيانوسي با عمق حداقل 1.5 متر به وجود خواهد آمد.

 

در همين رابطه پژوهشگران دانشگاه جان هاپكينز از چنين اطلاعاتي به نوع ديگري استفاده كردند. در واقع آنها اطلاعات گرانشي را با هدف محدود كردن چگالي سطح زير كلاهك يخي قطبي مورد استفاده قرار دادند كه بررسي‌هايشان نشان مي‌دهد بيش از 50 درصد از زير اين سطح را لايه‌هاي يخ و شن تشكيل داده‌اند. محققان در پاسخ به اين پرسش كه اين حجم از آب چگونه در زير قطب شمال سياره سرخ قرار گرفته‌اند، عنوان مي‌كنند تشكيل چنين مخازني به دوره‌هاي سرمايشي و گرمايش مريخ برمي‌گردد و يخچال‌هاي مريخ همانند كره زمين به دنبال تغييرات مداري و انحراف محوري تشكيل شده‌اند.

منبع : گجت نيوز


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

در صورت برخورد صاعقه با هواپيما چه اتفاقي مي‌افتد؟

آيا به هنگام پرواز در هواي طوفاني، رعد و برق خطري براي هواپيما ايجاد مي‌كند؟

 

همه ما، هر از چند گاهي تصاويري را از هواپيماهايي كه توسط صاعقه مورد اصابت قرار گرفته‌اند، در اينترنت مي‌بينيم. احتمالا بعضي از اين تصاوير بسيار مهيج و فوق‌العاده هستند، ولي نيازي نيست بترسيد... برخورد با صاعقه در هر پروازي رخ نمي‌دهد، ولي اين پديده غيرمعمول هم نيست. آمارهاي استاندارد صنعتي حاكي از اين هستند كه هر هواپيما به‌طور ميانگين هر دو سال يكبار يا كمي بيشتر مورد اصابت صاعقه قرار مي‌گيرد.

خبر خوب اين است كه تمام هواپيماها با استفاده از سطح بالايي از علم، به‌گونه‌اي مهندسي شده‌اند كه هم در جريان اصابت صاعقه و هم پس از آن، كاملا خوب عمل كنند و شما را نيز درنهايت ايمني به مقصدتان برسانند.

البته شايد صاعقه مد نظر ما به اندازه صاعقه‌اي كه در فيلم تخيلي «بازگشت به آينده» (Back to the future) لازم بود تا توان ۱.۲۱ گيگاواتي لازم براي به راه انداختن ساعت زمان استفاده شده در آن فيلم را تأمين كند، ارزش فيلم‌سازي نداشته باشد؛ ولي باز هم موضوع جالبي است!

 

هواپيماهاي قديمي كه از فلز ساخته مي‌شدند، در اصل قفس‌هاي فارادي بزرگي بودند. براي درك مفهوم قفس فارادي (Faraday cage) بايد كلاس فيزيك مدرسه‌تان را به خاطر بياوريد! در حقيقت، با وجود فلز روي بدنه خارجي كه با يك ماده شبكه‌بندي شده مهندسي درون پوسته تقويت مي‌شود، صاعقه بدون هيچ‌گونه آسيبي، از اطراف هواپيما عبور مي‌كند و مسير الكتريكي شده خودش را ادامه مي‌دهد.

قاعده‌اي مشابه در مورد خودرو نيز وجود دارد. اگر شما ساكن منطقه‌اي باشيد كه مستعد صاعقه باشد، احتمالا به شنيدن اين مطلب عادت كرده‌ايد كه در جريان وقوع صاعقه، درون خودرو يكي از امن‌ترين جاها براي در امان ماندن از برخورد صاعقه است. در اطراف بخش‌هاي حساس يك هواپيما همچون محفظه سوخت و قسمت‌هاي برقي، قرار دادن حفاظ و پوشش مي‌تواند يك لايه حفاظتي اضافه ايجاد كند.

شايد برايتان جالب باشد كه بدانيد طبق ادعاي سرويس ملي هواشناسي آمريكا، دماي يك صاعقه ناگهاني همراه‌با تندر نزديك به ۳۰ هزار درجه سانتي‌گراد است كه بدون شك بسيار دماي بالايي است!

 

اما شايد اين سؤال برايتان پيش بيايد كه هواپيماهاي جديدي كه از مواد كامپوزيتي سبك وزن غيرفلزي ساخته مي‌شوند، چگونه صاعقه را هدايت مي‌كنند؟ سؤال خوبي است. بايد بگوييم كه براي مثال، هواپيماي «بويينگ ۷۸۷» (‌Boeing 787) از پلاستيك تقويت شده فيبر كربن بهره مي‌برد. بنابراين، سازندگان هواپيما از يك فويل مخصوص استفاده مي‌كنند تا تاثير قفس فارادي را بازگردانند.

اين فويل در اصطلاح فني با نام فويل فلزي توسعه يافته رساناي جريان برق، شناخته مي‌شود. اين فويل يكي از اجزاي لايه‌بندي ساندويچي مواد است كه پوسته خارجي هواپيما را تشكيل مي‌دهند. اين پوسته شامل كامپوزيت، فويل و همچنين لايه‌هايي است كه فويل فلزي را از رطوبت و خوردگي ناشي از آن محافظت مي‌كنند.

اين عوامل باعث مي‌شوند كه دقيقا مشابه با هواپيمايي كه چهارچوب فلزي دارد، در اين هواپيماها نيز صاعقه به سرعت از ميان لوله پوشانده شده از فويل و همچنين در امتداد بال‌ها حركت و هواپيما را ترك ‌كند.

منبع : زوميت


برچسب‌ها: آموزش، آموزش سايت، آموزش طراحي سايت، آموزش طراحي، آموزش ساخت سايت، آموزش ديجيتال ماركتينگ، آموزش بازاريابي، آموزش بازاريابي آنلاين، ديجيتال ماركتينگ، آموزش سئو، آموزش سئو سايت، آموزش بهينه سازي، آموزش بهينه سازي وب سايت، آموزش بهينه سازي موتور هاي جستجو،

بازدید:

كرنر استون ( Corner Stone ) چيست؟

 

كرنر استون چيست : كرنر استون يكي از تكنيك هاي سئو محتوا به شمار مي رود.

كرنر استون چيست : كرنر استون در لغت به معناي سنگ سه گوش مي باشد ، همان سنگ هايي كه مصريان باستان از آن براي ساخت اهرام استفاده مي كردند.

نام ديگر كرنر استون بنياد محتوا مي باشد.

كرنر استون يا بنياد محتوا به مقالاتي گفته مي شود كه جز مهم ترين و پر كاربرد ترين مقالات سايت شما به شمار مي روند.

در جديد ترين آپديت افزونه محبوب Yoast ، كه متعلق به سيستم مديريت محتواي وردپرس است ، يك قابليت اضافه شده است.

شما مي توانيد مقالات كرنر استون سايت خود را تنها با زدن يك تيك ، مشخص كنيد.

شما با مشخص كردن مقالات كرنر استون سايت خود ، به موتورهاي جستجو مي فهمانيد كه ، اين مقالات براي شما از اهميت ويژه اي برخوردار است.

موتورهاي جستجو ، مقالات كرنر استون را به عنوان مطالب اصلي سايت ها مي شناسند و به آن ها توجه ويژه تري دارند.

چه مقالاتي را بايد به عنوان كرنر استون انتخاب كنيم؟!!!!!

براي مطالعه كامل اين مقاله حتما روي لينك زير كليك كنيد!!@!!!@!!!@!!!@!!

https://webdaran.com/whats-corner-stone/

 


برچسب‌ها: طراحي سايت، طراحي وب سايت، سئو، ديجيتال ماركتينگ، بازاريابي آنلاين، طراحي سايت تهران، طراحي سايت در تهران، آموزش، آموزش طراحي سايت، بهينه سازي، بهينه سازي موتور جستجو، بهينه سازي وب سايت، طراحي سايت شركتي، طراحي سايت فروشگاهي، طراحي سايت خبري، طراحي سايت پزشكي، طراحي سايت ورزشي، تعرفه سئو سايت، قيمت سئو سايت،

بازدید:

با پرده سينمايي ديجيتال سامسونگ آشنا شويد


سامسونگ صفحه نمايش بزرگ خود (LFD) را به نمايشگاه Cine Europe 2013 آورد تا صفحه نمايش هاي آينده را به نمايش بگذارد. در اين نمايشگاه، غرفه سامسونگ به شيوه اي طراحي شده است كه سالن سينماي واقعي را مجسم كند: بازديدكنندگان در مسيري كه سينماروها معمولاً طي مي كنند راهنمايي مي شوند. از گيشه بليط شروع كرده، براي نوشيدني به طرف سالن انتظار حركت مي كنند و سرانجام براي لذت از تجربه اي سينمايي به سالن اصلي سينما مي روند.

منتهي اين تجربه اي متفاوت است: در باجه بليط بازديدكنندگان بليط خود را از طريق صفحه لمسي خريداري مي كنند. از اينجا به بعد در كوريدورهايي كه به سالن سينما ختم مي شوند، بازديدكنندگان مي‌توانند پيش پرده فيلم هاي آينده را روي LFDهاي خيره كننده تماشا كنند. علاوه براين، LFDهايي نيز در فضاي بيرون از سينما نصب شده اند كه در مقابل هر نوع وضعيت هوا مقاومند.


در رابطه با اين پديده نوظهور، نايب رئيس بخش صفحه نمايش هاي تصويري سامسونگ الكترونيك، كيم هيون سيوك، گفت:

از آنجايي كه سينماهاي بسياري در سراسر جهان به سرعت تسهيلات خود را با نصب LFD در سالن هاي انتظار، گيشه هاي بليط و محوطه فروش تنقلات، ديجيتالي مي كنند، ما معتقديم كه صنعت تفريح و سرگرمي امكانات نامحدودي براي استفاده از اين صفحه نمايش هاي جذاب و چشمگير دارد. به عنوان شركتي پيشگام در ايجاد بازارهاي جديد و انرژي بخشيدن به صنايع موجود، سامسونگ الكترونيكس متعهد است در ديجيتالي كردن صنعت سينما پيشقدم بوده، براي دوستداران سينما تجربه اي تازه، غني و همه جانبه اي را ميسر كنيم.

سامسونگ با راهكارهاي LFD خود، از پيش جاي خود را در اروپا باز كرده است. مجموعه سينماهاي Gaumont-Pathe، كه حدود هزار پرده سينمايي را در بيش از صد سينما در سراسر فرانسه، سوئيس و هلند اداره مي كند، نمايشگر هاي سامسونگ را انتخاب كرده است تا جايگزين پرده هاي سنتي كند، و با اين كار مديريت خود را آسان و توجه مشتريان بيشتري را جلب كرده است.

منبع : زوميت


برچسب‌ها: ديجيتال ماركتينگ، تازه هاي ديجيتال، اخبار، اخبار ديجيتالي، طراحي سايت، طراحي وب سايت، بازاريابي آنلاين، آموزش، سئو سايت،

بازدید:

سفرهاي بين ستاره‌اي و سياره‌اي؛ ايجاد تمدن انساني در فضا از رويا تا واقعيت

 

بلندمدت‌ترين ماموريتي كه ناسا براي خود تعيين كرده، ارسال فضاپيمايي به آلفا قنطورس، نزديك‌ترين ستاره به خورشيد در سال ۲۰۶۹ است. اين سال، صدمين سالگرد فتح ماه است. بسياري از دانشمندان فكر مي‌كنند كه حداقل در عصر حاضر، ايده‌ي سفرهاي بين ستاره‌اي شبيه داستان‌هاي تخيلي مي‌ماند. آلفا قنطورس ۴/۴ سال نوري با ما فاصله دارد كه تقريبا معادل ۴۰ تريليون كيلومتر مي‌شود. سريع‌ترين وسيله‌اي كه تاكنون به فضا پرتاب شده، فضاپيماي كاوشگر پاركر ناسا است كه در سريع‌ترين حركت خود به دور خورشيد، به سرعت ۶۹۰ هزار كيلومتر بر ساعت دست يافت.

يك فضاپيما اگر با ۱۰ درصد سرعت نور حركت كند در طي ۴۴ سال مي‌تواند به آلفا قنطورس برسد. براي دست يافتن به اين سرعت باورنكردني، به ميزان بسيار زيادي انرژي احتياج داريم؛ حتي اگر فضاپيما بسيار سبك‌وزن باشد. روش‌هاي معمول ايجاد سيستم پيشران مثل تكنولوژي‌هاي شيميايي، خورشيدي-الكتريكي و هسته‌اي-حرارتي هيچ‌وقت نمي‌توانند به سرعت لازم براي سفرهاي بين‌ستاره‌اي دست يابند.

اما روش‌هاي ديگري هم براي تأمين انرژي وجود دارد كه ناسا مي‌تواند روي آن‌ها كار كند. از ميان اين روش‌ها، مي‌توان به سيستم پيشران هم‌جوشي هسته‌اي اشاره كرد. هرچند كه ما هنوز نتوانسته‌ايم در توليد برق با اين تكنولوژي مهارت كافي را كسب كنيم. بنابراين فعلا با توسعه‌ي يك سيستم پيشران هسته‌اي براي استفاده در فضا فاصله‌ي زيادي داريم. با تمام اين توضيح‌ها، آيا ناسا مي‌تواند تا ۵۳ سال ديگر به يك منظومه‌ي ديگر سفر كند؟ از نظر بسياري از دانشمندان فضا اين روش‌ها براي پيشبرد فضاپيما بسيار علمي تخيلي هستند و هنوز آمادگي لازم را نداريم.

اما دانشمندان ديگري هم هستند كه درباره‌ي سفرهاي بين‌ستاره‌اي پژوهش‌هاي زيادي انجام داده‌اند و هيجان زيادي براي مشاركت در اين پروژه و تحقق اين رويا دارند. اين نوع نگراني ها ذهن برخي از متخصصان اخترفيزيك را كه در حال تلاش روي پروژه اي مانند "Breakthrough Starshot" هستند، به خود مشغول كرده است، اين پروژه كه چند سال گذشته معرفي شد، وعده بسيار خوبي به ما داده است. نكته‌ي مهم آن استفاده از ليزر از سطح زمين براي پيش بردن يك سفينه فضايي خيلي كوچك به نزديك ترين منظومه‌ي ستاره‌اي همسايه زمين به نام قنطورس آلفا است كه در فاصله‌ي اندك ۴٫۳۷ سال نوري از ما قرار گرفته است.

اما با وجود اينكه قنطورس آلفا ممكن است نزديك‌ترين منظومه به ما باشد. هلر و تيمش اظهار مي‌كنند كه مشاهده‌ي شباهنگ (پرنورترين ستاره در آسمان شب) سفر سريع‌تري را مي‌طلبد، زيرا مسافت آن تقريبا دوبرابر مسافت قنطورس آلفا (تقريبا ۸٫۶ سال نوري) است. اما چگونه مي‌توان براي رسيدن به شباهنگ كه فاصله دورتري دارد سريع‌تر بود؟ جواب بستگي فرضيه‌هاي مختلفي دارد، اينكه چگونه مي‌توان سفينه‌ي فضايي خيلي كوچكي (كه هنوز فرضي است) را پيش برد و سپس سرعت آن را كاهش داد.

منبع : زوميت


برچسب‌ها: الكترونيك ديجيتال، تازه هاي ديجيتال، ديجيتال ماركتينگ، اخبار، اخبار علمي،

بازدید:

متن آهنگ دوره كردم محسن ابراهيم زاده

دوره كردم ، روزي صد بار اون خنده هاتو

كي گذاشت رفت؟ تو بگو آخه من يا تو

از چي ميگن؟ بذار بگن من ديوونم

آسمونِ ، اينجا ابريه اونجا رو نميدونم

بيا غصه رو پَر پَر كن ، بيا حالمو بهتر كن

بيا دوريتو كمتر كن ، بيا چشمامو كم تر كن

بيا غصه رو پَر پَر كن ، بيا حالمو بهتر كن

بيا دوريتو كمتر كن ، بيا چشمامو كم تر كن

كي مثلِ اين دل ، رفت و نكند و

بد كم آورده ، بعد دوري از تو

پريدن از رو بومِ تو سخته

دلي كه لك زده يه چند وقته

براي مشاهده ادامه متن آهنگ و دانلود آهنگ حتما روي لينك زير كليك كنيد.

تكست آهنگ دوره كردم محسن ابراهيم زاده


برچسب‌ها: متن آهنگ، تكست آهنگ، ليريكس آهنگ، آهنگ جديد، متن آهنگ جديد، آهنگ، آهنگ جديد،

بازدید:

[ ۱ ][ ۲ ]